Thursday, June 6, 2013

Edisi kanak-kanak ! Kisah masa kecikkk !!

Elvy Nellysha | 3:37:00 AM | 4Comments |
Pertama , pernah tak , masa kecik , mak atau ayah korang cakap macam ni ?


Korang tau tak , kalau mak Nelly cakap macam tu , Nelly angguk-angguk , lepas tu fikir macam ni ! 


Jadi , hakikatnya Nelly amik ! =D

Alasan ? Sebab Nelly kenal ! Yelah , kalau kawan-kawan Nelly bagi gula-gula , mak Nelly tak kenal yang mana 1 . Mean , tak la kenal semua . Hehehe . .

Kadang-kadang , pakcik jaga pagar tu bagi gula-gula . Mesti la amek . Err ? Boleh pakai ke ? Ok , pakcik jaga pun mesti la bukan orang tu aje kan ! Tukar-tukar pakcik jaga . Ingat pulakkk aku ni ~

 Cewah , masa kecik-kecik fikir jauh tu ! 

Kadang-kadang guru besar bagi cekelattt !! Upah tolong angkat beg !
Sebenarnya nak cekelatt je . . =D


Pernah tak buat ? =p


Kedua , selalu mak Nelly kata :


So , Nelly bayangkan perut Nelly akan terhakis sebab ulat makan dan Nelly tak de perut ! OMG ! Semata-mata nak ada perut , so , Nelly pun makan ~


Bila besar , yeahhh !! 

sabar je laaa ~~

Ketiga , Nelly dan Najwa suka sangat tengok gambar planet dan paling suka tengok matahari sebab matahari besauuu ! Selalu Nelly cakap kat najwa : 


Bila dah besar , 



Keempat , Nelly dan Najwa masa kecik tinggal kat rumah orang . Mean , orang jaga kitorang masa mak Nelly sambung belajar . Masa kecik selalu terfikir :


Dah besar :



Terasa kelakar la pulak ! =D

Sunday, June 2, 2013

Sibuknya cuti ni !

Elvy Nellysha | 8:41:00 AM | 6Comments |


Yeay , sepanjang cuti sekolah , tak dapat rehat banyak-banyak . Banyaknya kerja ! Haha
Opps , sebelum tu nak bagi ucapan tahniah kat diri sendiri sebab dapat nombor 1 dalam gubahan barang (alam sekitar) even diri ini tidak sekreatif mana semasa sambutan Hari Guru . . =p 

Aktiviti yang dijalankan di tahfiz Nelly antaranya :


  • Qasidah
  • Sajak
  • Nasyid
  • Bacaan Al-Quran (Tebuk dari juz 1 - 4 . 5 orang sahaja bagi pihak lelaki dan perempuan)




Barang-barang yang disediakan . Dalam 10 minit , kitorang semua kena cari apa-apa barang untuk tambah bagi mencantikkan lagi gubahan . . Hehehehe



Semua tengah sibuk !

Masa diumumkan pemenang nombor 1 bagi gubahan . . 

Ini pulak bagi mereka yang ambil bahagian fesyen . Kreatippp !

Dengan adik angkat Nelly , Anis from Sabah .


Rapat dengan dorang ni jekkkkk . =p
Lagi 2 ni kacukan Arab + Acheh !


Inilah kesibukan yang melanda ~

1. Hantar adik nombor 2 pergi matrikulas (27/5/2013)
2. Ceramah adik lelaki di tahfiz dia sempena Isra' Mikraj . .

Seronoklah bila kita duduk tahfiz . Kenapa ? Suasana dia lain . Tak macam sekolah menengah yang boleh kita sembang selamba dengan budak lelaki . Yang boleh kita "Hoi , hoi . ." Tak boleh kat tahfiz ya ! Tak boleh . Kena jaga adab , paling penting , pandangan mata ! Yang ni memang payah la . Tapi , kena la jugak jaga . =D


Gambar bawah ni gambar masa dekat tahfiz adik Nelly . .

Khusyuk mendengar ceramah dhuha ~

Mudir tahfiz

Ini semasa diumumkan sebagai pelajar terbaik !


Adik Nelly yang lelaki , Muhammad Aqil adalah antara 4 orang pelajar antara yang terbaik bulan May . Alhamdulillah .

Nampak adik Nelly kurus sikit atas sebab puasa dari Rejab sampai Ramadhan nanti kecuali Sabtu dan Ahad . Memandangkan tahfiz Nelly dan dia lain tempat , lain la sistemnya . Tempat dia tak de balik-balik . Balik masa raya sahaja . . Outing sebulan sekali . Ada rekod :


  • pelajar terbaik , 
  • kedua terbaik , terburuk , 
  • kedua terburuk 
  • Terburuk antara yang terburuk ! 

Pergh ! Memang sistematik . . Best tau pergi tempat dia . Meriah !


Semoga adik Nelly jadi seorang Hafiz 1 hari nanti . Amin . . .  ^_^

Ini pulak adik Nelly paling kecikkk , akan dihantar jugak kat tahfiz bila dah pandai mengaji . Ada gaya dah dik . . =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...