Friday, July 15, 2011

Review Segmen KENAPA KORANG BERBLOG : Mereka PEMENANG pilihan hati Nelly !

kindergartenlibrary | 5:15:00 AM | 41Comments |
السلام عليكم

Yeay ! Update review segmen kenapa korang berblog . .  Bila punya segmen ni ? Kenapa baru sekarang ?
Nelly tengah curi masa study kejap !

  • Blog yang jadikan blog sebagai KAWAN BAIK ! Weyh ! Nelly pun sama macam dia . Secara tak langsung blogger jadi kawan baik Nelly ! Blog ni memang boleh buat kita fikir lebih kreatif .Usahawan ka ? Hehe . . Blog ni Nelly tak nak komen banyak sebab blog dia kehijauan . Sedap mata memandang , ringan dan menepati ciri-ciri blog ~ Eh , mana blog dia ? ini . .
  • Blog yang ringan pada Nelly . Kemas , comel dan menarik ! Eden tak tau nak komen banyak-banyak ! Ingin menjadi blogger yang berjaya dan dikenali ? Siapakah dia ? ini insan yang mampu jadi dikenali . Tapi , kita kena mula dari bawah ! Good luck kamu !
  • Blog ini sangat comel . Blogger yang sangat peramah ! Selalu komen entri Nelly . . Bukan untuk kejar suami atau motif ? Ada sesiapa yang nak kejar suami ? Eh , siapa tahu kan jodoh alam maya ? Tak salah kot tuan punya blog letak statement ni . Siapa tau kan ? Mana dia ? ini . .
  • Blog ini milik si cilik comel . Tanpa dia , Nelly tak ada yang concern dekat Nelly . Hahaha . Ramai saja concern but dia duduk asrama . Selalu tanya khabar Nelly Blog yang macam mana Nelly cari ? Macam ini . Kenapa ? Mengarang , menulis di blog . Ya , semua macam itu kan ? Tapi , dia ada istimewa di entri dia . Apa dia ? "semakin banyak kita berkongsi ilmu , semakin banyak ilmu kita peroleh" Bak kata cikgu dia ! Anak murid yang baik !
  • Blog ini memerlukan lagi susunan yang agak kemas supaya widget tak nampak berserabut . Okya ? Blog ini terbina daripada pengaruh kawan ? Dah biasa dengar . Tapi , panjang entri dia ! Banyak huraian ! That why Nelly pilih blog ini sebagai idaman kalbu ! Blog peribadi yang sweet ! Cewah , tak boleh bla !
  • Sekali masuk , kuning habis ! Bagi Nelly , blog ini ringan , kemas dan warna yang cerah gitu ! Peranan blog sudah femes ke ? Ya , mungkin . Itu pada pendapat dia ! Dia kata blog menjadi trend . Setuju ? Nelly setuju ! Cuma , budak-budak sekolah Nelly baru nak belajar . Kira trend juga kan ? Nelly setuju wahai empunya blog ini . . 
  • Blogger ini rajin tekan LIKE status Nelly di Facebook . Siapakah dia ? Empunya blog ialah ini  Blog ini sangat menarik ! Sebab Nelly masih tak mampu buat blog macam dia ! Haha . .  Sangat kreatif ! Ditambah lagi dengan susunan blog yang sangat kemas ! Tabik springg ! Cuba korang baca entri dia tu . Mesti ada sebab kenapa Nelly pilih ini !
  • Empunya blog mempunyai blog yang sangat ceria . Adakah kerana empunya blog ini juga ceria ? Ya , dia memang pemalu + ceria . . Blog membantu dia mengenali ramai orang walaupun dalam alam maya . Blog satu hobi ? Ia juga hobi Nelly ! ! Siapakah dia ? ini 
  • Empunya blog ini suka menulis . Mungkin juga menconteng ? Dia merupakan surirumah .  Suami yang sibuk . Jadi , dia banyak menggunakan blog untuk menghabiskan segala masa yang terluang . Blogger ini rajin komen kat entri Nelly . Hehe . .  Siapakah yang bertuah itu ? ini
  • Hidup mesti penuh warna-warni kan ? Macam itu juga blog ini . Penuh ceria ! Nelly suka ! Blog ini memerlukan sedikit saja lagi perubahan agar blog kelihatan ebih menarik ! Latarbelakang perlu ditukar kepada yang lebih lembut ! Blog ini jadikan blog sebagai tempat reunion ! Nelly suka ! Satu perubahan baru .
  • Blog ini mungkin ramai yang mengenali dia . Masuk saja dah lagu jiwang tapi memerlukan playlist untuk pause lagu ~ Insan yang selalu juga komen entri Nelly . Mempunya widget yang kemas , entri yang menarik ! 
disebabkan aku dapat tau password wifi ofice sebelah.. perghhhhh laju giler internet dieorang... aku ape lagi, daripada aku buang masa kat ofice, bek aku berblog kan...ofice aku sengkek.... xde line internet sendiri.... :P 
    Pengakuan ikhlas empunya blog ini

    •  Entri dia pendek . Tapi , ia cuba berdakwah menggunakan blog untuk Islamik . Blog ini mempunyai header yang sangat comel + manja gitu ! Lebih jimat ruang kalau pakai shoutbox buka dan tutup supaya lebih kelihatan kemas di sidebar ~
    • Adakah empunya blog ini mempunyai kucing ? Gedikkah kucing itu ? Hehe . . Adalah lebih jimat kalau menggunakan 3 kolum . Blog akan kelihatan lebih kemas ! Tak gitu ? Buang yang melayang-layang tu . Blog akan jadi berat . Pakai playlist lagu yang agak kecil supaya jimat ruang dan secara tak langsung blog lebih kemas ~ 
    • Blog yang ini simple ! Sangat simple + sangat ringan ! Ciri-ciri blog yang baik sudah ada ! Menggunakan blog , dia dapat mengembangkan otak . Korang percaya ? Nelly percaya . Blog mampu buat korang berfikir , berfikir dan berfikir . Seterusnya menyelesaikan sesuatu isu @ masalah . Tabik ! 
    • Blogger ini anak sulung . Yeay ! Kita sama ! Apa kaitannya ? Banyak kaitannya . Tak ada sapa faham dia kan ? Kadang-kadang guna blog ni , ada juga blogger yang baik hati nak baca masalah . Hehe . . Blog ini perlu letak playlist yang pause ! Sebab segelintir blogger tak suka blog yang ada autoplay ~
    • Blog ini sangat menarik ! Tak menggunakan banyk widget yang berat ! Jadi , secara tak langsung , blog ini ringan habis ! Blog ini banyak kepada peribadi . Jadi , korang boleh nampak sijil yang dipamerkan untuk tatapan umum . . . Tahniah sebab dapat JOHAN ! Tahniah tau ! Tapi , jangan gunakan short form kerana blog ini untuk orang ramai . Gunakan perkataan yang full , okay ?
    •  Masuk blog ini , sangat lapar ! Kalau puasa ? Lagilah. Ada perkataan makanan . . Blog ini perlu tukar background . Ubahsuai lagi blog ini supaya kelihatan lebih menarik ! Apa yang menarik ? Dia bukan saja letak entri kenapa dia berblog , tapi letak juga kenapa nama blog nya adalah ini 
    • Blog ini memerlukan lebih bayak pengubahsuaian ~Kenapa ? Buang widget yang berat . Contohnya bentuk yang melayang-layang tu . Kenapa ? Blog boleh jadi berat ! Untuk jimat ruang , pakai shoutbox yang buka dan tutup . Okay ? Dia support Nelly , jadi , Nelly support dia ! Dia saja yang pakai header baru Nelly . Haha . . Dia juga belajar meningkatkan kepantasan jari yang runcing untuk menaip ~
    • Blogger ini jarang untuk mengomen satu persatu . Sekali dia komen , yang terlepas pun dia komen juga ! Blog ini banyak kepada rupa Facebook yang selalu kita layari di Facebook.com . . Susunan widget sangat kemas dan blog jadi ringan .
     Nak memastikan sejauh mana pihak yahudi menggunakan dunia maya untuk menjatuhkan Islam..Jihad tidak terbatas terhadap sesuatu perbuatan yang nyata..

    Ayat di entri ni yang buat Nelly jadi tertarik !

    • Suatu ketika dulu , blog ini sangat popular ! Ya , sampai sekarang popular ! Dia popular kerana memiliki entri yang berbentuk sajak , puisi , syair . Dia sangat ramah + rajin mengupdate ! Nelly suka dengan blog dia kerana Nelly ni jiwang ! Haha . . . Dia bagi 10 sebab kenapa dia berblogging . Yang tak tahan , untuk cari awek ! Fuyoo ! Tercapai kah ? Sama-sama kita saksikan blog ini !
    • Kenapa Nelly pilih ini ? Masuk saja , sudah ada tulisan jawi milik nama dia ! Ya , blog ini berunsurkan Islamik ! Entri kenapa dia berblog pun banyak menggunakan hadis ! Untuk pengetahuan semua , blog juga mampu menjadi bukti kita di akhirat nanti . Jadi , tulislah entri di blog sesuatu perkara yang baik untuk tatapan semua . . Kepada pemilik blog ini teruskan berdakwah ! 
    • Blog yang ini perlu besarkan lagi tulisan di entri . Kenapa ? Sebab agak kecil . Letakkan widget followers di atas , gunakan shoutbox buka dan tutp . Ia mampu menjimatkan ruang . 
    then dengan berblog aku dapat isi masa aku yang selalu aku tidur..taklah tidur sampai bengkak-bengkak mata nie kan..hehe
    Ya , kita sama ! Haha . Jom terjah blog ini .


    Tahniah semua ! Yang tak terpilih , jangan sedih . Cuba lagi di segmen Nelly akan datang !

    41 comments:

    Prince said...

    hukhuk..blog prince x de..adakah prince terlepas sesuatu ?hukhuk..:(

    [ Tazkirah ] Jangan Pandang Rendah Pada Orang Cacat ( 5 Gambar )
    [ 18 SX ] Lelaki Membuat Tatu Payudara Di Dadanya ( 2 Gambar ) - Fail
    [ Artis ] Fazura Kekal Bertudung Selepas Drama Tahajud Cinta

    kindergartenlibrary said...

    tak mau nangis ya !
    :)

    puteri ain said...

    bnayak nelly review :) rajin laa

    Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

    huhuhu.. blog aku adelah.. terasa kebanggan menyelubungi diri ku ini.... thankz nelly :)

    kindergartenlibrary said...

    memang banyak ~
    :)

    ern elyna said...

    okey blog erna ta tersenarai. tp tape la erna ta mau nangis. :)

    kindergartenlibrary said...

    tahniah TOP !
    :)

    kindergartenlibrary said...

    erna : cuba lagi lain kali !
    :)

    nik farina aishah.... :) said...

    errr, hai nelly , tak tau nk komen ape banyk sngt ni ,,hahah

    kindergartenlibrary said...

    banyak ke ?
    huhu

    ♥ EYYALUFF belogspot ツ ♥ said...

    heyy nelly . blog tya tersenarai . thankx youu . :)) . & tya akan belajar lagi utk ubah kedudukan blog supaya TAKnampak penuh sgt . anyway , thankx nelly . :)))

    kindergartenlibrary said...

    wc comel !
    :)

    AZRI said...

    wah,banyak nye

    blog PS x bole masuk lah...
    penulissenja




    OMG !! Universiti teknologi PETRONAS nak tukar nama?!! http://azrijohan.blogspot.com/2011/07/universiti-teknologi-petroleum.html

    Unknown said...

    penulis senja pun ada??
    imejnya dah tercalar la..
    sebab tak jujur...
    orang yang kata..bukan akak la..
    heheh

    dill said...

    rajin nelly ni. hehe

    dill.

    Saya Punye said...

    kuang2.. blog saya x ade,.. saya terlepaskah? hihihi

    Shawn Razaleigh said...

    kenapa gua tak ada? hahah *padahal takmasuk pun segment ni.hahahha

    .drakula. said...

    mak ai ramainya...keh3

    sasa selamat said...

    congratz yer sumer >.<

    Cik nadya said...

    da view semua :)
    saye xde pon ..huhu
    fakhri ade gak la ,,hehehe
    untonglaaa ^^,

    Sya said...

    aikk? blog saya adalah, hahaha thanks *terharu nihh

    kim heeruul said...

    tahniah kepada yg di'review..^^

    Rina Rahamat said...

    As-salam..nelly,

    Akk memula masuk cam yakin terpilih <--mmg bajet gila ah..

    Hehe..kalinya betullllll...^^.

    Tq dear..

    Akk setuju..blog ni tpt kita cari kawan baru..setelah kengkawan lama lupa akan kewujudan kita..

    Unknown said...

    blog kite biler nak review?
    aku terlepas sumthing?waaaaaaaa~~

    zaty luvlianncez said...

    haha! lama dh x dtg cni. hye nelly! :)

    cik ika said...

    ala..ika tak sempat join pn..hehehe

    E'in said...

    tahniah2.. :)

    matsen said...

    eh eh..aku pnya blog trsesat di situ..mmang Strange...hehe...thanks nelly =)

    [.ika itu aku.] said...

    tgh bz dgn prctcal time ni..
    xsempat nk join ap2..
    lg la nk join segmen nelly ni..
    blog pun brsawag jap..huhu

    Areyoudys said...

    as salam..
    nelly! lama dah tak nampak nelly~
    terima kasih

    T_T

    pakcik seboleh-bolehnya tamau terlepas satu pun entri2 lama. mana la tau ada info menarik.hehe'
    entri nelly memang wajib back to teh future. hehehe

    er, pakcik agak bizi. tak punya banyak masa untuk berblogwalking

    >_<

    lady-D said...

    rajinlah nelly ni wat segmen review..bagus2..

    asfira aminuddin said...

    tahniah utk tuan belog! ;))

    Khairi Fakhri said...

    fuyoooooooooooooooo banyak nya org join segmen ang! untungla rretiss~

    Khairi Fakhri said...

    fuyoooooooooooooooo banyak nya org join segmen ang! untungla rretiss~

    Bunga said...

    wahhh..cayaalh nelly ni..rajin..

    NARDtheNERD said...

    tahniah yg terpilih...
    :)

    Murni Yusoff said...

    Aslkm..ye yeah!!! tersenarailah..trime ksih byk2 eh..suke sgt..=D

    CintaZulaikha said...

    tahniah, tahniah!!

    fRaMe+LenSeS said...

    terharu la. maceh nelly.. ;D

    syera said...

    wat agi segmen nelly~

    terlepas....=(

    Zu said...

    Olo! Terlepas nak join segmen Nelly. :(

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...