Friday, October 21, 2011

Betapa BERNILAINYA duit RM1 ! (Pengalaman berharga Nelly !)

kindergartenlibrary | 4:56:00 AM | 78Comments |
Nelly The Strange here ! Masih wujud lagi rupanya ! Hehehehe . . Nelly busy dengan exam ! Sangat susah !
Doakan Nelly dapat yang terbaik ! Amin ~

Ok , balik pada topik , pernah tak korang buang duit merata-rata ? 

Nelly ada satu cerita ! Ada kawan Nelly ni , Dila (bukan nama sebenar) naik motor dengan adik dia . . 
Kitorang jalan-jalan . So , Nelly pergi topup kejap . Dia dengan adik dia pergi isi minyak .
Tiba-tiba dia tanya "Wey , ada RM1 tak ?"
Nelly dah pelik . Nelly tak bawa duit masa tu . Nelly cakap "Tak ada ."

Rupa-rupanya dia pergi isi minyak RM2 ! Tapi , ada RM1 saja dekat dia !
Duit lagi RM1 dah hilang dari poket dia ! Tak reti bawak dompet ke ? Hahaha . . .

Dia pergi cakap kat mamat hensem yang isi minyak tu "Sekejap ya ."
Nelly pun ikut dia pergi satu rumah yang bukan rumah dia .
Tunggu punya tunggu , rupa-rupanya dia pergi ambil duit RM1 !!! 

Memang lawak gilalah ! Dengan muka cuak dan adik dia cakap "Lepas ni aku nak isi minyak kat mana ?!" Dah malu kot ! Memang gelak habislah !
Sampai kat stesen minyak , mamat hensem dah tunggu dia bagi duit RM1 !!

Beb , BERHARGANYA RM1 ! 
Bukan RM1 saja , 10 sen pun berharga !
Ingat ! Jangan buang-buang duit tau ! Takut jadi macam kawan Nelly atau lebih teruk ~

(Nelly takkan letak duit merata-rata !)

78 comments:

aimanayie said...

ahaaa... kesian... lain kali keluarkan duit dulu.. huhu..

n yeah.. duit mmg berharga.. evev sekupang ;p

Anisa Hang Tuah said...

seposen pon berharga.

ila said...

mesti org egt ape la singgit pon tade ann.
ermm tu la kalau kua ta bole bwk duit cukup2 je.mesti kne ade spare

kindergartenlibrary said...

arif : nilainya mahal !

kindergartenlibrary said...

anisa : sgt berharga !

look before you leap said...

haha..lawak,,em tapi kan duit rm 1 pon pntg sgt..mmg mls la kan nak bwk dompet..bwk duit suda..kdg2 lesen pon mls nak bwk..huhu=='

http://ieshqie.blogspot.com/2011/10/bos-vs-allah.html

kindergartenlibrary said...

ILA : tu yan nelly gelak sakan !!
:D

kindergartenlibrary said...

ekin : nelly selalu bawa ke hulu ke hilir dompet walaupun tak ada duit . :p

smilenajah93 said...

haha ! boleh lagi tu !


http://smilenajah93.blogspot.com/2011/10/mualaf.html

kindergartenlibrary said...

smile : hahaha . lawak tau ~

The day we meet said...

wah lamanya tggu nelly update..hehe...bz ye?i wish u luck lam exam ok :)

yup betul tu..walaupon singgit je ttp duit gak...

kindergartenlibrary said...

simpan duit tau ! jangan buang2 . hahaha

smilenajah93 said...

muahahaaha !

hawasumiri said...

org cina kata.. 5 sen tu pun duit gak.. so jgn la rase bnda tu x byk mana pun.. :)

Khairi Fakhri said...

LOL

mesti awkward gila korang time tu.
korang mintak duit kt rumah org yg korg xknl ea? bapak ar awkward seyh! LOL

faqihahhusni said...

Sangaat berhargaa. Kalau tk ada RM1 tu, malu tuu! Haha. Depan mamat hensem pulak.

Umie Naziera said...

lama sngguh xhupdate kan kan!!

kindergartenlibrary said...

hawa : semuanya berharga !
:)

kindergartenlibrary said...

keyri : rumah makcik dia kot . hahaha

kindergartenlibrary said...

faqihah : nasib duduk jauh2
:p

kindergartenlibrary said...

umie : lama sangat !!!!
=.=

Falling . said...

x ckup seposen xleh bli topup wooo ;)

kindergartenlibrary said...

topup yang utama !!

Anonymous said...

As Salam,

wuwuuu..malunya XD
betapa berharganya RM 1 tu kn...huhu~

Qib said...

bkan stakat 10 sen... 1 sen x da, x cukup 1 juta.. nice song btw )

jeBateja said...

ahakz...seringgit punya pasal erk....tang hal tu mmg berharga....ahakz

Umie Nadhirah said...

kerana dirimu begitu berharga ;P RM1... haha.

Noor Maizan said...

penah gak jadi situasi mcm ni..memang gelabah..wktu tu 20 sen rasa mcm sejuta...

Fifieyqa said...

Hehe...kadang2 main campak2 je duit syiling...bile nak bsuh baju gune mesin bsuh mula la tercari2...haha...

p/s: rindu kat nelly la!! ;-)

vblogklasik said...

Haha.. len kali soh la brader 2 blnja. RM1 ja pn. xkn nk bkira. hehe.

cik ika said...

rm1 tetap dwet..:)

si ngokngek said...

nelly ada ka..isi minyak rm2..btw duit mmg penting..aku pun biasa gak..10 $ punya pasal tak boleh beli roti,rasa letih ja kayuh basikal jauh2..hahaaha

Just Mini Love said...

eh dah update.. hee,, bru sempat bw..

huhu


tu la len kali bwak beg duit.. xdelah duit tercicir ... :)

Eyda Dania said...

erk....skali trkne kt eyda r..suke ltk duit merata2...smpai mak marah...hehe

✿INA AINAA✿ said...

kesiannyew kt kwn nelly tu..hurm..bukn setakat singgit je berharga, seposen pun berharga..hohoho...so pengajaran dri sni, JGN MEMBAZIR n JGN PNDG RENDANG PADA HARGA YANG TAK SEBERAPA

kim heeruul said...

lame tak nampk lu...hehe..
10sen kdg2 berguna gak di saat-saat terakhir..hihi..

~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ said...

kalau i mamat hensem tu i da support duit singgit tu =x

dill said...

sekarang ni ape nilai duit penting dalam masa sesak kan?

dill.

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

betul2!! jgn membazir..duit tu bernilai ouhh walaupun rm1..

terpatrisinarabadi said...

pengalaman mendewasakan

Admin said...

satu sen pun berharga tau nelly

cik wanie Lovela (CWL) said...

heheh tu dia...duit laa penting skg.pi toilet pun duit..kalau xda..naya...

Unknown said...

hheh..
kesian dia..
duit tercicir ke atau dia memang lupa nak bawak lagi singgit??
heheh

mykhalis said...

memang sempoi gilee...wahahaha

maafla lama tak ziarah.. wahaha..

hudamcgyver said...

kalo takda seringgit tu, mana nak dapat 100? hehe

miss Fyqa said...

kan...lepas ni kena lebih berhati2 letak duit baik2.. simpan leklokk :)

nabByla said...

hai nelly..

nmpak cm jarang update blog jgk ek? bz ea? huuu...

Unknown said...

rm1 tu sgt la brnilai.. bgs la klu kamu hargainya :)

E'in said...

org kaya pun xbuang duit.. hehehe..

kindergartenlibrary said...

wyna : memang malu oo !
haha

kindergartenlibrary said...

pinqib : hargailah duit ya !

kindergartenlibrary said...

jebateja : bernilai pula duit masa tengah cm tu .
:D

kindergartenlibrary said...

umie : wah , slogan iklan meyh !

kindergartenlibrary said...

miss eiza : hahaha . nelly dah pernah kena . :D

kindergartenlibrary said...

miss fifieyqa : jangan letak duit tabur-tabur ya . haha

kindergartenlibrary said...

fikri : ntah2 brader tu gah pokai . haha

kindergartenlibrary said...

cik ika : bernilai !

kindergartenlibrary said...

cik ngokngek : haha . . nelly tak dapat nak bayangkan !

kindergartenlibrary said...

ieyza : dia kaya ! haha

kindergartenlibrary said...

eyda : haha . . . simpan leklok duit !

kindergartenlibrary said...

lady aina : betul3

kindergartenlibrary said...

kim : pndai pun !

kindergartenlibrary said...

+++ : mamat tu tak ada duit . :p

kindergartenlibrary said...

dill : haha . sangat setuju !

kindergartenlibrary said...

night : =)

kindergartenlibrary said...

ikatankasihku : setuju !

kindergartenlibrary said...

phat : laku lagi ke skg ?
=.=

kindergartenlibrary said...

cwl : 20sen !! haha

kindergartenlibrary said...

diana : tercicir ! haha

kindergartenlibrary said...

mykhalis : haha . busy er ?
:p

kindergartenlibrary said...

huda : betul !

kindergartenlibrary said...

miss fyqa : jaga duit !

kindergartenlibrary said...

nabyla : agak busy .
=.=

kindergartenlibrary said...

saiazuan : hehehe
=)

kindergartenlibrary said...

ein : sebab duit tu penting kot . :p

aamalinaazman said...

hehehehe
lawok pulak
tp mang memberi pengajaran
aiyooooo
walau sengget
mang berharga!

kay_are said...

singgit pun duit so memang r berharge.. =)

miera said...

dalam keadaan macam tu, singgit pon dah rasa macam seratus hinggit, punya payah nak dapat. hoho..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...