Thursday, December 23, 2010

Pernikahan paling pelik di dunia

kindergartenlibrary | 11:58:00 PM | 8Comments |


السلام عليكم
Haish ! ! Korang namapak tajuk2 tu ? pelik2 . . tu lah manusia zaman sekarang . . Kawen pun nak pelik2 . . Macam keterangan kat bawah2 ni . . 


1.Menikah Dengan Arwah
Maut tidak dapat memisahkan cinta sejati.Begitulah yang dialami Jaskiewicz Magali dan Jonathan George.Pasangan kekasih ini tetap melangsungkan pernikahan meskipun pengantin lelaki telah meninggal dunia lebih setahun.Seperti yang diberitahu Telegraph,pasangan yang telah menjalin hubungan cinta selama enam tahun itu awalnya bercadang menikah di sebuah dewan bandaraya di Perancis pada November 2008. Namun, George mati dalam kemalangan motorsikal,dua hari menjelang pernikahan.Setahun berlalu,tapi Magali susah melupakan rasa cintanya terhadap George.Dengan sokongan keluarga dan sahabat,wanita 32 tahun itu nekad melangsungkan pernikahan dengan foto George di sebuah dewan bandaraya di Dommary-Baroncourt,timur Perancis, pada November 2009.
2.Menikah Dengan Menara Eiffel
Erika 39 tahun,seorang bekas askar yang tinggal di San Francisco.Dia memang telah lama mempunyai pengalaman jatuh cinta terhadap benda-benda.Pertama kali, Erika tergila-gila pada Lance,sebuah anak panah yang membantunya menjadi seorang pemanah.Rasa cintanya kemudian beralih pada Tembok Berlin.Dia bahkan mendakwa dirinya memiliki hubungan fizik dengan sepotong pagar yang dia simpan di dalam bilik.Tetapi Menara Eiffel merupakan pilihan terakhirnya.Di tengah pesta pernikahan sederhana yang dihadiri sanak saudara pada 4 Jun 2008,dia mengucap cinta dan janji setia. Seperti diberitahu Telegraph, sejak pernikahan itu,dia pun menggunakan nama 'Erika La Tour Eiffel'.
3.Menikah Dengan Diri Sendiri
Liu Ye 42,lelaki berasal dari Zhuhai,China begitu mencintai dirinya sendiri.sehingga dia nekad melangsungkan pernikahan tradisional dengan dirinya sendiri di hadapan lebih 100 tamu undangan.dia mengabadikan gambar dirinya di atas sebuah papan styrofoam dengan solekan seperti pengantin perempuan bergaun merah."Ada banyak alasan untuk menikah dengan diriku sendiri,terutama untuk mengungkapkan ketidakpuasan terhadap kenyataan,"kata Liu.Liu menafikan tuduhan sejumlah orang yang mengatakan bahwa dia gay.Upacara pernikahan berlangsung mengikut adat masyarakat China.Upacara juga dihadiri seorang pengiring pengantin perempuan dan seorang pengiring pengantin lelaki.Semua tradisi dia ikuti demi menghormati nenek moyang dan para tetamu yang hadir.
4.Menikah Dengan Bantal
Cinta sejati kadang-kdang muncul dalam pelbagai bentuk.Seperti yang dialami Lee Jin-gyu.lelaki asal Korea ini memberanikan diri menikahi bantal 'dakimakura' kesayangannya yang dilekatkan gambar karakter anime.Bantal kesayangan Lee menampilkan karakter 'Fate Testarossa', yang diambil dari siri anime 'gadis ajaib' yaitu Mahou Shoujo Lyrical Nanoha.Pemuda 28 tahun yang dijuluki 'otaku' ini menikahi 'mempelainya' yang muncul dengan gaun pengantin.Pernikahan pelik ini diadakan dengan sangat serius,lengkap dengan jurunikah dalam sebuah upacara khas.Tidak heran jika pernikahan pelik ini mendapat liputan meluas dari pelbagai media.

PELIK2 . .

8 comments:

monmon™ said...

menara eifel tuh laky kaa pompuan? wondering.... ;)

TkLyna said...

pelik tapi benar....hahahaha

kindergartenlibrary said...

monmon : ta pasty la . .
tklyna : haha... tau ta pe . . pelik2 ajer

Putri Sayang Kamu (PSK) said...

uih, memang pelik wooo

kindergartenlibrary said...

tahu tak apa ..
makin peliklah dorang ni . .

kuyam said...

ahahahaha!
pelik sgt ni
aiyoyoyoyo

kindergartenlibrary said...

memang pelik !
=)

amna said...

sangat lah pelik..
ni mesti sebab terlalu taksub >,<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...