Wednesday, September 14, 2011

Kenapa dihukum cinta yang KEDUA ?

Elvy Nellysha | 6:03:00 AM | 62Comments |
Nelly The Strange HERE !
Demam , demam , demam ! Itulah yang asyik kena dekat Nelly ni ~
Banyak minum air yang sejuk je kot . . .


Nampak tajuk ? Maksudnya ? Tak fahamlah ~

 
  • Pernah putus cinta ? Mesti pernah kan ?
  • Pernah kapel baru ? Mesti pernah kan ?
  • Pernah kata "Semua lelaki sama saja . . ."
  • Mesti pernah kan ?
Kalau dah tahu sama , kenapa kapel juga dengan LELAKI
Tak rasa korang bodohkan diri korang balik ?
 Jawapan paling bodoh pernah Nelly dapat :
"Sebab kat dunia ni cuma ada lelaki dan perempuan saja . ."
I know that ! Siapa kata ada golongan lain ? Pondan ? Bapuk ?
Asalnya LELAKI juga !

Kalau korang pernah putus cinta , then korang bercinta dengan orang lain dengan niat untuk mempermainkan orang tu balik . . Dengan niat supaya tak berlaku kisah yang lama macam sebelumnya . .

BETTER KORANG JANGAN NAK BAGI HARAPAN !
Bukan perempuan saja perlu baca , lelaki pun sama !

» Jangan katakan "Aku Cinta Padamu" bila kau tidak benar-benar peduli. Jangan bicarakan soal perasaan bila itu tidak benar-benar ada. Jangan kau sentuh hidup seseorang bila kau berniat mematahkan hati. Jangan menatap kedalam mata bila apa yang kau kerjakan cuma berbohong. Hal terkejam yang bisa dilakukan seseorang iaitu membuat seseorang jatuh cinta, padahal kau tidak berniat sama sekali tuk menangkapnya saat ia terjatuh.

Kredit ayat ni dekat : sini

62 comments:

..cik gugu.. said...

yezzzzzzzzzzzzaaaaa like diz~

ArulchelseA said...

btul tu.. kih kih kih

nelly said...

gugu : i like too !

nelly said...

arul : hehehe

diana said...

tewas pada cinta pertama bukan bermakna cinta kedua kita harus menjadi raja..
mengawal itu ini supaya tidak jadi seperti yang pertama.supaya perasaan sendiri tidak terluka sedangkan tanpa sedar perasaan cinta kedua tercalar dengan sikap kita..

kalau ada rasa ingin membalas diatas kecewa cinta pertama,lupakan saja tentang cinta..
hidup la sendiri itu lebih baik dari ada pihak lain yang terluka kerana dendam kita.

cunndaa said...

berhati2 dalam memilih pasangan kerana tak semuanya ikhlas dengan kita, kadang2 hanya berbuat baik kerana ada niat yang tak baik..

TETAPI jangan terlalu memilih dalam bercinta..
keikhlasan seseorang akan terserlah jika dia betul2 sayangkan kita dengan ikhlas..

-peace-

dill said...

baek doc cinta :)

dill

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

sob sob sob..
love is hurt and disasterr..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

cinta itu buta.. so, jangan terlampau mengharap kalau belum ada kepastian :)

LoVe HunTer.. said...

like it soo much.... ade jodoh, kawen la nnt.. takyah tambah buat mksiat ngan kapel..
peace sis!

ct N honey said...

dah jumpa cinta sebenar,love my hubby

mr.kylephytrie said...

amboi....hehe...kami memang same tp kami berbeza pendapat....sometime we just dont have a luck...better try again...!!!

Phat said...

demma jugak ke? nelly jgn lupa mkn ubat ye

fiqaliqa said...

betul tuuu. tp kita mmg xleh lari dari lelaki. xkan nak jadi les plak kan. bahaya tuuu. hehe. so, kita mmg kena pilih betul2 ;0 kan kan

budakijaupendek said...

erm ni salahkan lelaki ke ape ??
hehe, jgn mcm tu.

ika said...

suke giler entry ni..biarlah pengalamn mendewasakan kita...:)

tag nelly join contest menarik ni...

http://daqkecik.blogspot.com/2011/09/contest-im-proud-to-be-muslimah.html

nabilah_2908 said...

yupp...

ada yg lagi sakit..bila bercinta dgn orang baru...

orang baru itu sering dibanding-bandingkan dengan orang yg terdahulu... :(

anismelon said...

like entry nie nelly..:)

Eyda Dania said...

sme cm mak eyda ckp..jgn ltk harapan yg tnggi kt lelaki..hehehe..

nurul ezzatie zulkarnain said...

like this entry..terbaeeeeekkkkkkkkkk wookkk..

addin NA diena said...

like this...suka part yg " Jangan kau sentuh hidup seseorang bila kau berniat mematahkan hati."

delarocha said...

apabila berbicara soal cinta.. memang amat rumit.

Aesya Zealous said...

suke2..jika kau bercinta lagi, jagalah kau hatinyaaa~~ alleycat. terima kasih!!!


wakaaka

~SaL IjOu~ said...

sepanjang 27 tahun hidup..x pernah sekalipun couple~ positively single! ^^

Mizz Atie Zieya Shukri said...

hehe..nice entry dear

Melody said...

nak like jugak :)

Mohd Izzar said...

baru putus cinta ke apa?hhahaha

Bob Merley said...

sungguh mendalam ilmu percintaan nelly. saya kagum! peace yo!

nelly said...

diana : sangat setuju ..single lagi bagus dari sakitkan hati orang ~

nelly said...

cundaa : iklas tu lebih penting
:)

nelly said...

dill : amboi2 ~

nelly said...

night : agree !
=.=

nelly said...

top : yup ..kenalah berjati2 ~
=.=

nelly said...

love hunter : eceh , pandai !
hehehe

nelly said...

kyle : i like !!

nelly said...

phat : maceh phat !

nelly said...

fiqaliqa : yes ! setuju !

nelly said...

budakijaupendek : sama jekk . haha

nelly said...

ika : tq ika ~

nelly said...

nabilah : pulakk dah ~

nelly said...

anismelon : tq a lot !

nelly said...

eyda dania : dengar pesan tu baik2 ~

nelly said...

ezzaty : tq !

nelly said...

addin : kebenaran ~

nelly said...

delarocha : yup
=.=

nelly said...

asya : cewah2 ...lirik lagu !
:)

nelly said...

salljou : wah , bagus nya !!
:)

nelly said...

atie : tq a lot dear ~

nelly said...

melody : like , like !
:)

nelly said...

izzar : mana der seyh ~
:p

asfira aminuddin said...

hidup mesti diteruskan no matter what! kan?

aimie amalina said...

=]
cinta jgn dihukum kerana cinta itu anugerah kan?
weeeee

awakk! maceh mai page mimi tadu dan follow
mai sini balik dan follow
kite bole jadi kwn kan??

azie Cheesy said...

setuju sgt2...hati yang luka bukan senang nak ubati...

Tukang Karut said...

i like.....

ada sya said...

wow! i loike!

ieyza afieyna said...

betul ckap nelly,.
ieyza sokong.. ^^

MiSz fiFiEyQa said...

err..tak tau nak cakap ape sebab tak pernah rasa...hehe..

hyemynameisrasyid said...

cinta kan Allah dan agamanya.,pasti xkn dikecewakan.,^^

ayie said...

haha..cinta tu subjektif..

msredcheesecake said...

Camana sakit pun cinta tu sumer org nak bercinta....

akubiomed said...

Kesian...apa bila putus cinta semua kelauar yang busuk dan hanyir. Ketika diawangan kemaruk cinta semuanya wangi. :-)

bighagenjo said...

pengalaman hidup...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...