Sunday, July 31, 2011

Kebesaranmu Ya Allah ~

Elvy Nellysha | 5:36:00 AM | 30Comments |
السلام عليكم
Alhamdulillah , kita berjumpa lagi ! Nelly masih boleh untuk tulis entri di blog yang semakin lama menyepi !

Korang pernah dengar lagu Pintu Taubat by Zivilla ?
Sila dengar bagi yang belum .
Sangat baik untuk menghayati lagu tu di saat-saat macam ni ~

tersadar ku dari khilafku
bersujud memohon ampunan
atas segala dosa-dosaku
yang telah khilafkan hatiku

kebesaranMU Ya Allah kasih sayang dan rahmatMu

dalam sadarku terlupa mengucap syukur
dalam sujud ku berdoa
dalam tangisku menyesal
Astaghfirullohu bukalah
pintu taubatmu

ntah kapan ajal menjemputku

mungkin esok hanya kau yang tahu
mungkin usiaku tak cukup lagi
untuk hapus segala dosaku

kebesaranMU Ya Allah kasih sayang dan rahmatMu

dalam sadarku terlupa mengucap syukur
dalam sujud ku berdoa
dalam tangisku menyesal
Astaghfirulloh bukalah
Pintu taubatmu

Aku hina dan tak pantas memohon ampunan

tapi hanya engkau tempat ku untuk meminta
ooo..oooooo........

kebesaranMU Ya Allah kasih sayang dan rahmatMu

dalam sadarku terlupa mengucap syukur
dalam sujud ku berdoa
dalam tangisku menyesal
Astafgfirulloh bukalah
Pintu taubatmu
 
Nelly tak mahu ketinggalan untuk mengucapkan Selamat Berpuasa kepada semua !

Sunday, July 24, 2011

Korang setuju statement ini ? Bagi perempuan , jangan buat malu lah !

Elvy Nellysha | 6:27:00 AM | 77Comments |
السلام عليكم
Yeah , sudah lama menghilang ! I know that . Blog terabai . Pembaca apatah lagi kan ~
Rasa sedih tapi Nelly teramat busy ~

Korang baca tajuk itu ? Apa statementnya ? Sila tengok bawah !


  • Korang setuju ? Nilai sendiri ! Nelly tak ada masa nak kasi ceramah panjang . Fikir sendiri !

Sunday, July 17, 2011

Dalam hidup perlu timbulkan persoalan ~

Elvy Nellysha | 5:23:00 AM | 35Comments |
السلام عليكم

Hidup ? Siapa yang faham mengenai kehidupan ?
Kalau ditanya dekat 10 orang , belum tentu jawapannya sama . . .

~ Maksud kehidupan bukanlah untuk menang. Maksud kehidupan adalah bertumbuh dan berbagi.
Ketika Anda mengingat-ingat apa yang telah anda perbuat dalam kehidupan ini, Anda akan lebih puas dari kesenangan yang Anda bawakan bagi orang lain daripada dari saat-saat anda mengungguli mereka.
- Rabi Harold Kushner.

Kredit dekat :  sini

  • Pernah tak korang terfikir kenapa dalam hidup jadi macam ini ?
  • Kenapa dalam hidup jadi macam itu ? 
  • Kenapa tak jadi hari ini ? 
  • Kenapa mesti ini ?
  • Kenapa mesti itu ?
Berbagai-bagai persoalan sampai ada ketikanya korang sendiri tak dapat jawapannya !
Pernah rasa macam itu ? 

Kita semua manusia . . Mesti akan ada persoalan macam itu .
Tapi , mana jawapannya ? ? Mana nak dapat jawapan semua persoalan ?

Ada ketikanya , dalam hidup bila timbul persoalan , otak kita ligat berputar cari jawapan .
Ada kalanya kita jumpa kerana kita melalui kematangan .
Ada kalanya kita jumpa kerana kita melalui pengalaman hidup yang membawa kita ke arah untuk mendapat jawapannya . .

Ada kalanya kita tak dapat jawapan dan kita biarkan segala persoalan TERBIAR !
jadi , dalam hidup perlu ada persoalan dan yang paling penting jangan pernah biarkan ia TERBIAR + USANG dalam setiap persoalan ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...