Sunday, October 23, 2011

Antara PENYEKSA dan DISEKSA ! Kau atau Dia ?

Elvy Nellysha | 5:02:00 AM | 60Comments |
Salam korang ! Update baru ! Ni namanya tengah RAJIN !

Tajuk Nelly ini akan patah balik dekat entry yang lama :
Kadang2 kita tak bersedia untuk berpisah dan kecewa

Nelly dapat banyak respons positif dari blogger sama ada di Facebook atau di komen blog . .
Ramai yang rasa entri itu sangat menyentuh perasaan dan seolah-olah cara penyampaian dan cara yang disampaikan dalam entri itu benar-benar HIDUP ! Nelly hanya boleh kata "No komen !" sebab korang yang menilai sendiri entri itu dari pelbagai aspek . . Alhamdulillah ~

Siapa yang jadi PENYEKSA ?
  • Adakah sama dengan gelaran buaya darat ? No komen ~
  • Penyeksa ialah orang yang bagi harapan , yang mengungkapkan sayang dan kata-kata manis tetapi tidak bermaksud pun untuk kata macam itu . Hanya untuk menyedapkan hati seseorang . Ada ke patut buat macam itu ? Nilai sendiri ~
    Siapa yang jadi DISEKSA ?
    • Adakah ia dikira penderaan mental ? No komen ~
    • Diseksa ialah orang yang menerima harapan dan meletakkan harapan pada tempat yang tinggi tanpa sebarang curiga dan mengharap apa yang diimpikan menjadi kenyataan !
    Siapa yang lebih kejam ? Penyeksa atau Diseksa ?

    • Tapi , apabila penyeksa meninggalkan yang diseksa atas alasan yang tak munasabah , ianya menjadi apa ? Menjadi LUKA
    Adakah ia akan sembuh ?
    • Ya , ia akan sembuh , malangnya dalam jangka masa yang panjang dan semestinya ada PARUT dari luka itu ! 
    Siapa yang patut fobia dalam isu ini ? Penyeksa atau Diseksa ?
    • Semestinya yang diseksa ! Kalau penyeksa yang fobia , agak pelik di situ ya sayang-sayang . Tapi , masing-masing mungkin ada sebab tersendiri . . 
    Jangan mudah kata SAYANG pada seseorang sebab satu hari nanti bila kita berada di tempat yang DISEKSA , pasti kita akan menyesal sebab kita pernah jadi PENYEKSA suatu masa dulu . . Tak selalu kita berada di atas dan terus menang ~

    Actually , entri yang Nelly sediakan entri  ini adalah atas bantuan kawan-kawan Nelly yang telah banyak DISEKSA dan juga jadi PENYEKSA . . . Adakah ia termasuk diri Nelly ? Mungkin ya dan mungkin tak  ~


    Apa pendapat korang ? Nilailah sendiri ~

    60 comments:

    EYFAalias said...

    sy pernah tergolong dlm golongan terseksa. tapi ambil la benda ni sebagai pengalaman hidup :)

    rusydi hikmawan said...

    penyeksa dan diseksa sama2 naif kasihan

    kim heeruul said...

    gua pernah diseksak sebegini..hmmm..
    ramai lak tu yg seksa gua..
    diseksa lg fobia..

    noorul aisikin said...

    suka "i dont hate u for not loving me,but i hate myself for still loving u

    ieyza afieyna said...

    nelly putus cinta ke ni ? hee
    kita diseksa. dia penyeksa !penyekse yg kejam.. geram2.. hee
    jgn sdih2 k klo betul2 putus cinta ;)


    jom singgah blog ieyza,nk mintak pndpt ckit ;)

    umie naziera said...

    terseksa sebab xdapt luahkan perasaan sendiri..tu lagi sakit!!

    ..cik gugu.. said...

    tp kdg2,bkn niat kita nk jd PENYEKSA~ keadaan tu,sgt mencemburui..

    hawasumiri said...

    awe suka entry nie.. n awe suka quotes tu..

    "i dont Hate you for not loving me anymore, but i hate myself for still loving you."

    Miss Eiza said...

    tersiksa..sobs sobs..hahaha

    farrah hayati said...

    tau ape perasaan menjadi 'diseksa' itu....mmg luka itu agak parah...tapi brgantung pd individu itu untuk menangangi n mngubati luka itu..ada yg tlalu susah nak mngubatinye...ada yg bole think pstif n mnerima ia sbg dugaan....lelaki harus sdar perasaan wanita ini terlalu halus n mudah tersentuh...n wanita jgn tlalu lemah apabila sowg lelaki itu prgi dari idop anda...think postif..TUHAN tlah tetapkan yg tbaek utk anda...tapi berkata2 mudah berbanding melakukan..rite??? tpuk dada tnye minda...jgn tnye hati krne ikot hati mati...;) *ase cm melalot la plak...hee

    Woofer Storm said...

    tak snggup nak diseksa..tiba2 mood jahat nak jadi penyeksa..boleh ke nelly??heheee

    tepuk dada sendiri,tanyalah kata hati^^

    pilotHans said...

    hmmmm..........

    ♥Aien Najwa♥ said...

    sy tak nak disekse..dan sesekali xkn menjadi penyekse..(^____^)..



    : come here with smile darl..follow u back..TQ..

    ~SaL IjOu~ said...

    sy diseksa..utk kesekian kalinya~
    tp drpd situ sy bangkit..belajar utk kawal rasa..~ no more such thing in future!~

    NuReLLe said...

    parut tu..smp 3333 taun lom tentu ilang..gugugu

    Eein Azryn said...

    rasanya jadi yang diseksa lebih teruk daripada si penyeksa. ermm.

    cik nAdyYa ツ said...

    m'yiksa ?
    iye sgt mlukekan ..
    s0 lepas nie xmo seksa owg len ,,hehe
    kene hargai pe yg kite ade >.<

    safiah sokher said...

    Dang.Terasa macam kena hempap buah kelapa.Memang kena dgn situation sy skang.
    Kena penyeksa tu tak fikir persaan yg diseksa tu.Ataupun kita sama2 tengah terluka?

    nelly said...

    eyfa : nelly juga pernah .
    :(

    nelly said...

    rusydi : =.=

    nelly said...

    kim : nelly pun sama ~
    tapi , terima sajalah ~

    nelly said...

    noorul : me too !
    :)

    nelly said...

    ieyza : putus cinta ? oppsss . no komen ~!
    =.=

    nelly said...

    umie : tu lagi parah maa !

    nelly said...

    cik gugu : cz nak yang terbaik ~

    nelly said...

    hawasumiri : hehe . nelly suka ayat tuh ~

    nelly said...

    miss eiza : hahahaha
    :D

    nelly said...

    farrah hayati : tq tuk komen bernas tu ! tak melalut lah . jangan risau ~

    nelly said...

    woofer storm : aiseyman !! jangan ~

    nelly said...

    aien najwa : yeah !! bagus !
    :)

    nelly said...

    sal ijou : bagus . ada hikmah ~
    :)

    nelly said...

    nurelle : setuju !
    =.=

    nelly said...

    cik nadya : insyaAllah ~

    nelly said...

    safiah : maybe kita sama2 tgh terluka !
    ;)

    msredcheesecake said...

    Kita kena pandai kesan penyeksa ni.... Dan jaga diri sendiri elok2...

    nabByla said...

    bf bella kata bella seksa dia.... :(
    sdgkan kite cakap bnda yg kte rasa btl. tapi dia kata tak.. cmna tue? hmm...



    jom la bca entry kg bahagia.. hehe...

    Hanie_Dew said...

    penyeksa mungkin juga pernah menjadi yang diseksa.tapi tak semestinya kerana balas dendam. tak boleh buat kesimpulan mudah sapa yg lebih kejam. dua dua ada alasan tersendiri wwahai cik Elvy Nellysha. =)

    cik nAdyYa ツ said...

    nak buad blockquote ke??
    itew lehh aj0w
    =)

    iMBobo said...

    penyeksa yg dimaksudkan mesti lelaki huhu

    Mizz Atie Zieya Shukri said...

    susa klu main bab hati nih...even saya pun terseksa..heheh

    Terbang Bersamaku said...

    oh..sy paling anti nbuaya darat..:p

    missina said...

    yang diseksa tu lebih menderita,,dan kesan mendlm mungkin akan berlarutan bertahun2,,,huhu

    afiqazizan said...

    saya tak nak jadi penyeksa dan taknak diseksa..:)

    Cikbeyla Nabiella said...

    saye diseksa =="

    miss Fyqa said...

    luka yang menjadi parut mmg sukar nak sembuh, apa pun ingatlah yang Allah sentiasa ada bersama kita :)

    ctk said...

    bg ct...yang diseksa patot lah jauhkan diri dari penyeksa dengan segera...jgn terlalu mengharap lg..mereka akan seksa sampai betul2 terseksa..huhuu

    NiK iMaN a.k.a NiCkiLiCouS! said...

    errkk... sy pernah diseksa.tp sy rse sy dpat atasi.hehh... but now tngh nk mmperbtulkan diri supaya xjd penyeksa pulak.tp xtw cmne..desss!

    bighagenjo said...

    what u give,, u get back

    nelly said...

    msred : nelly stuju !

    nelly said...

    nabbyla : pulak . susah nak terangkan ~

    nelly said...

    hanie : setuju2 !!

    nelly said...

    imbobo : tau tak pe !
    :D

    nelly said...

    atie : seksa ~
    =.=

    nelly said...

    TB : Nelly puns ! :D

    nelly said...

    missina : betul .
    :(

    nelly said...

    afiqazizan : betul2

    nelly said...

    cik beyla : sabar ya~

    nelly said...

    fyqa : tq a lot dgn komen tu
    :)

    nelly said...

    ct : sdih2 !!

    nelly said...

    nik : jgn jadik dua2 ok
    :)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...