Friday, October 21, 2011

Betapa BERNILAINYA duit RM1 ! (Pengalaman berharga Nelly !)

Elvy Nellysha | 4:56:00 AM | 78Comments |
Nelly The Strange here ! Masih wujud lagi rupanya ! Hehehehe . . Nelly busy dengan exam ! Sangat susah !
Doakan Nelly dapat yang terbaik ! Amin ~

Ok , balik pada topik , pernah tak korang buang duit merata-rata ? 

Nelly ada satu cerita ! Ada kawan Nelly ni , Dila (bukan nama sebenar) naik motor dengan adik dia . . 
Kitorang jalan-jalan . So , Nelly pergi topup kejap . Dia dengan adik dia pergi isi minyak .
Tiba-tiba dia tanya "Wey , ada RM1 tak ?"
Nelly dah pelik . Nelly tak bawa duit masa tu . Nelly cakap "Tak ada ."

Rupa-rupanya dia pergi isi minyak RM2 ! Tapi , ada RM1 saja dekat dia !
Duit lagi RM1 dah hilang dari poket dia ! Tak reti bawak dompet ke ? Hahaha . . .

Dia pergi cakap kat mamat hensem yang isi minyak tu "Sekejap ya ."
Nelly pun ikut dia pergi satu rumah yang bukan rumah dia .
Tunggu punya tunggu , rupa-rupanya dia pergi ambil duit RM1 !!! 

Memang lawak gilalah ! Dengan muka cuak dan adik dia cakap "Lepas ni aku nak isi minyak kat mana ?!" Dah malu kot ! Memang gelak habislah !
Sampai kat stesen minyak , mamat hensem dah tunggu dia bagi duit RM1 !!

Beb , BERHARGANYA RM1 ! 
Bukan RM1 saja , 10 sen pun berharga !
Ingat ! Jangan buang-buang duit tau ! Takut jadi macam kawan Nelly atau lebih teruk ~

(Nelly takkan letak duit merata-rata !)

78 comments:

Arif Aiman said...

ahaaa... kesian... lain kali keluarkan duit dulu.. huhu..

n yeah.. duit mmg berharga.. evev sekupang ;p

Anisa Hang Tuah said...

seposen pon berharga.

ila said...

mesti org egt ape la singgit pon tade ann.
ermm tu la kalau kua ta bole bwk duit cukup2 je.mesti kne ade spare

nelly said...

arif : nilainya mahal !

nelly said...

anisa : sgt berharga !

ekin.. said...

haha..lawak,,em tapi kan duit rm 1 pon pntg sgt..mmg mls la kan nak bwk dompet..bwk duit suda..kdg2 lesen pon mls nak bwk..huhu=='

http://ieshqie.blogspot.com/2011/10/bos-vs-allah.html

nelly said...

ILA : tu yan nelly gelak sakan !!
:D

nelly said...

ekin : nelly selalu bawa ke hulu ke hilir dompet walaupun tak ada duit . :p

smilenajah93 said...

haha ! boleh lagi tu !


http://smilenajah93.blogspot.com/2011/10/mualaf.html

nelly said...

smile : hahaha . lawak tau ~

♥ norlida ramli ♥ said...

wah lamanya tggu nelly update..hehe...bz ye?i wish u luck lam exam ok :)

yup betul tu..walaupon singgit je ttp duit gak...

nelly said...

simpan duit tau ! jangan buang2 . hahaha

smilenajah93 said...

muahahaaha !

hawasumiri said...

org cina kata.. 5 sen tu pun duit gak.. so jgn la rase bnda tu x byk mana pun.. :)

k e y r i said...

LOL

mesti awkward gila korang time tu.
korang mintak duit kt rumah org yg korg xknl ea? bapak ar awkward seyh! LOL

Faqihah Husni said...

Sangaat berhargaa. Kalau tk ada RM1 tu, malu tuu! Haha. Depan mamat hensem pulak.

umie naziera said...

lama sngguh xhupdate kan kan!!

nelly said...

hawa : semuanya berharga !
:)

nelly said...

keyri : rumah makcik dia kot . hahaha

nelly said...

faqihah : nasib duduk jauh2
:p

nelly said...

umie : lama sangat !!!!
=.=

..cik gugu.. said...

x ckup seposen xleh bli topup wooo ;)

nelly said...

topup yang utama !!

Wyna Nubies said...

As Salam,

wuwuuu..malunya XD
betapa berharganya RM 1 tu kn...huhu~

PinQib said...

bkan stakat 10 sen... 1 sen x da, x cukup 1 juta.. nice song btw )

jeBateja said...

ahakz...seringgit punya pasal erk....tang hal tu mmg berharga....ahakz

Umie Artoqiemie said...

kerana dirimu begitu berharga ;P RM1... haha.

Miss Eiza said...

penah gak jadi situasi mcm ni..memang gelabah..wktu tu 20 sen rasa mcm sejuta...

MiSz fiFiEyQa said...

Hehe...kadang2 main campak2 je duit syiling...bile nak bsuh baju gune mesin bsuh mula la tercari2...haha...

p/s: rindu kat nelly la!! ;-)

Fikri said...

Haha.. len kali soh la brader 2 blnja. RM1 ja pn. xkn nk bkira. hehe.

cik ika said...

rm1 tetap dwet..:)

si ngokngek said...

nelly ada ka..isi minyak rm2..btw duit mmg penting..aku pun biasa gak..10 $ punya pasal tak boleh beli roti,rasa letih ja kayuh basikal jauh2..hahaaha

ieyza afieyna said...

eh dah update.. hee,, bru sempat bw..

huhu


tu la len kali bwak beg duit.. xdelah duit tercicir ... :)

Eyda Dania said...

erk....skali trkne kt eyda r..suke ltk duit merata2...smpai mak marah...hehe

♥Lady Ainaa♥ said...

kesiannyew kt kwn nelly tu..hurm..bukn setakat singgit je berharga, seposen pun berharga..hohoho...so pengajaran dri sni, JGN MEMBAZIR n JGN PNDG RENDANG PADA HARGA YANG TAK SEBERAPA

kim heeruul said...

lame tak nampk lu...hehe..
10sen kdg2 berguna gak di saat-saat terakhir..hihi..

~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ said...

kalau i mamat hensem tu i da support duit singgit tu =x

dill said...

sekarang ni ape nilai duit penting dalam masa sesak kan?

dill.

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

betul2!! jgn membazir..duit tu bernilai ouhh walaupun rm1..

ikatankasihku said...

pengalaman mendewasakan

Phat said...

satu sen pun berharga tau nelly

cik wanie Lovela (CWL) said...

heheh tu dia...duit laa penting skg.pi toilet pun duit..kalau xda..naya...

diana said...

hheh..
kesian dia..
duit tercicir ke atau dia memang lupa nak bawak lagi singgit??
heheh

mykhalis said...

memang sempoi gilee...wahahaha

maafla lama tak ziarah.. wahaha..

HUDA said...

kalo takda seringgit tu, mana nak dapat 100? hehe

miss Fyqa said...

kan...lepas ni kena lebih berhati2 letak duit baik2.. simpan leklokk :)

nabByla said...

hai nelly..

nmpak cm jarang update blog jgk ek? bz ea? huuu...

Saiazuan said...

rm1 tu sgt la brnilai.. bgs la klu kamu hargainya :)

♥e'in♥ said...

org kaya pun xbuang duit.. hehehe..

nelly said...

wyna : memang malu oo !
haha

nelly said...

pinqib : hargailah duit ya !

nelly said...

jebateja : bernilai pula duit masa tengah cm tu .
:D

nelly said...

umie : wah , slogan iklan meyh !

nelly said...

miss eiza : hahaha . nelly dah pernah kena . :D

nelly said...

miss fifieyqa : jangan letak duit tabur-tabur ya . haha

nelly said...

fikri : ntah2 brader tu gah pokai . haha

nelly said...

cik ika : bernilai !

nelly said...

cik ngokngek : haha . . nelly tak dapat nak bayangkan !

nelly said...

ieyza : dia kaya ! haha

nelly said...

eyda : haha . . . simpan leklok duit !

nelly said...

lady aina : betul3

nelly said...

kim : pndai pun !

nelly said...

+++ : mamat tu tak ada duit . :p

nelly said...

dill : haha . sangat setuju !

nelly said...

night : =)

nelly said...

ikatankasihku : setuju !

nelly said...

phat : laku lagi ke skg ?
=.=

nelly said...

cwl : 20sen !! haha

nelly said...

diana : tercicir ! haha

nelly said...

mykhalis : haha . busy er ?
:p

nelly said...

huda : betul !

nelly said...

miss fyqa : jaga duit !

nelly said...

nabyla : agak busy .
=.=

nelly said...

saiazuan : hehehe
=)

nelly said...

ein : sebab duit tu penting kot . :p

aimie amalina said...

hehehehe
lawok pulak
tp mang memberi pengajaran
aiyooooo
walau sengget
mang berharga!

kay_are said...

singgit pun duit so memang r berharge.. =)

bighagenjo said...

dalam keadaan macam tu, singgit pon dah rasa macam seratus hinggit, punya payah nak dapat. hoho..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...