Sunday, February 5, 2012

Contest Aku dan Quote : Sahabat Vs Cinta

Elvy Nellysha | 9:51:00 PM | 23Comments |
Salam semua ! Nelly telah di invite oleh Tuan punya contest ini . Jarang Nelly nak masuk contest kan ?
Pertama dalam tahun 2012 !

Nelly dah tak aktif ! Memandangkan contest ini boleh pilih Sahabat atau Cinta . Jadi , Nelly pilih SAHABAT sebab mereka orang yang terpenting pada Nelly . ^__^
Terlalu ramai nak masukkan sebagai sahabat Nely , tapi Nelly ambil mana yang rapat dengan Nelly . . 
Yang lain ? Still my friends !

Tekan banner 

1. Cari satu gambar yg bersesuaian menggambarkan quote yg anda buat.

Sahabat itu umpama bintang . Kita takkan nampak mana sinarnya , tapi kita tahu mereka bersama kita .
Siapa pun mereka , mereka akan sentiasa bersinar dan sentiasa bermakna dalam hidup seseorang .


2. Kenapa anda pilih Quote tu ?


Nelly reka ayat ni sebab bagi Nelly semua orang adalah bintang baru yang ada sinar atau kelebihan tersendiri . Ayatnya mungkin simple . Tapi , maknanya sangat banyak . 'Bintang' yang Nelly maksudkan adalah kawan baik Nelly . 'Bintang' ni juga mungkin takkan bermakna dalam hidup sesiapa , tapi bermakna dalam hidup Nelly . 

3. Utk siapa Quote tu ditujukan?

Semestinya untuk mereka yang bergelar sahabat Nelly . Untuk pengetahuan tuan punya contest , ada yang kami tak pernah jumpa . Nelly baru jumpa sorang . Mereka adalah kawan dari alam maya . Kami semua adalah blogger . Tapi , tak mustahil kan boleh menjadi kawan baik ? Di sini , dah terbukti , kalau dah namanya kawan , jauh mana pun tetap kawan !

Mereka yang selalu menemani Nelly . Mereka yang selalu mendengar kisah hidup Nelly sama ada pahit dan manis . Mereka pendengar setia Nelly . Mereka kawan gelak , kawan sedih , kawan nangis , kawan sama-sama memberi semangat . Nelly sayang dorang !

4. Apa pandangan anda tentang Cinta Sejati atau Sahabat Sejati (ikut tema yg anda pilih.)

Nelly tak pandai nak berbicara mengenai sahabat . Tapi , apa yang Nelly tau sahabat sejati itu adalah mereka yang menghargai sahabat mereka . Jarak yang jauh bukan pemisah pada kami ~


Sahabat juga sentiasa ingat tentang diri kita di saat tak ada siapa yang mengingati diri kita ~
Di saat kita sedih , mereka tak akan bertanya kenapa kita sedih , tetapi akan cuba buat kita tersenyum . .

Nelly janji , apa pun berlaku , apabila mereka memerlukan seseorang , Nelly sentiasa berada bersama mereka sama macam Nelly perlukan mereka sewaktu memerlukan seseorang . . 


Siap ! Nelly pula yang rasa nak nangis buat entri ni !
Menang atau kalah , mereka tetap berada di entri ini dan seterusnya ^_^



23 comments:

NiaLidia. said...

Salam.

'Sahabat itu umpama bintang . Kita takkan nampak mana sinarnya , tapi kita tahu mereka bersama kita .
Siapa pun mereka , mereka akan sentiasa bersinar dan sentiasa bermakna dalam hidup seseorang .'

betul nelly , sahabat takkan suka tengok sahabatnya bersedih dan berupaya untuk memberikan kegembiraan pada sahabatnya.

Nelly bertuah sgt sbb dapat jumpa baaaanyak 'bintang' di alam maya ni. bukan senang kan nak keep on rapat dalam alam maya ni. tak sangka. hehe ,


thanks nelly sbb join. andd good luck ! hehe

umie naziera said...

tanpa sahabat hidup kita mesti sunyii

..ika itu aku.. said...

life journey is easier when you heard a friend footstep beside you.. =)

kawan dengan sahabat ada beza..
seorang kawan takkan mampu jadi sahabat tapi sahabat tu pasti adalah seorang kawan..~

kim heeruul said...

gua tak pndai nak cipta quote yang awesome. hihi..
btw,banner stylo.. naruto..hihih

hudahazwani said...

terima kasih dear. .wish u da best. .u'll be my sister till the end :)

diana said...

semoga berjaya nelly..

nelly pastinya seorang sahabat yang baik..:)

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

nice quote :)

Sarah Mohd Saleh said...

wahh slmt bjyee!aummmmm

zaty luvlianncezzz said...

nelly my best friend. :)

u make being fwen as easy as breathing :)

cikwahidaidris said...

gud luck !

Cik Yatt said...

srius cik yatt tak bole klu tak de kawan..ngan dorg la wat cik yatt gelak2

Juliet_iRa~" said...

sahabat sejati peneman di kala duka dan suka..:)

good luck!

O CIKTEDDY said...

wah..best la ade kwn mcm dieorng =)

Noraim said...

gud luck nelly. sahabt sejati ada ketika senang mahupun ssh :)

Azmi Khan said...

Sahabat sejati seperti roda yg diperlukan oleh kereta, seperti tenaga elektrik yg diperlukan oleh lampu, seperti Sistem pengoperasian yang diperlukan oleh komputer, seperti Bateri yg diperlukan oleh jam dan seperti kunci yg diperlukan oleh pintu.

AsH ShiKaNo said...

nnt nk tepek gambr kite kt situ bleh..hehe...

♥e'in♥ said...

good luck nelly! :)

Juliet_iRa~" said...

jom2 join gathering next time..

btw, nelly dok mana?

Penggemar Coklat said...

kawan mudah dicari tapi untuk mendapat sahabat sejati tu yg payah =)

msredcheesecake said...

Saya pun akan pilih sahabat.... Suka quote yg last tu.... Well said...

teha said...

mesti laa sahabat lg pntg kan.. hehe.. btw , gudluck yee :)

cik ika said...

thanx syg utk kata-kata itu..

cik wanie Lovela (CWL) said...

teharu lahhhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...