Friday, May 20, 2011

1 buku motivasi : Tak cukup untuk kata dah BERMOTIVASI !

Elvy Nellysha | 6:53:00 AM | 66Comments |
السلام عليكم

Suka-suka saja Nelly ini mengupdate . . Tak approve lagi komen semalam . . Sabar sayangs ~

1 buku motivasi ? Ya , tak cukup untuk kata diri kita dah cukup bermotivasi !
Actually kan , pada Nelly diri sendiri yang nak bermotivasi akan terus mencari bahan untuk rujukan .
Bukan bergantung pada 1 buku !  menu

Kenapa Nelly kata macam itu ?
Meh tengok pengiraan matematik Nelly . . Confirm teruk !

Buku motivasi + Niat baca buku motivasi + Kematangan secara fizikal atau mental = Bahan bacaan .
Eh , korang dah pening ke ni ? Eh , sabarlah ~
Bukan korang saja , Nelly pun . . Hahaha . . Korang faham ke ni ?

Bila kita cari buku motivasi , niat untuk bermotivasi itu perlu lebih !
Secara tak langsung , kita ambil sedikit sebanyak cara untuk membina personaliti dalam kematangan samada mental + fizikal !
Tapi , bukan bahan bacaan saja mampu membina semua itu !

Pengalaman korang , kegagalan juga mampu membina  personaliti diri yang penuh kematangan , pemikiran yang kreatif !
Wah , eden dah buat korang pening ke ni ?

Kesimpulan ? Banyakkan membaca buku , belajar dari pengalaman dan kegagalan !

Onion Head emoticon

Korang mampu membina diri dan jiwa yang penuh dengan motivasi . Wah ! ! ! Semoga Berjaya !

66 comments:

saya YANA said...

haha... pening jugak...

buku motivasi ni Yana ada 1 je kot.. tu pon baca tak habis..

erkk... Don't be Sad tu kira buku motivasi ke..? hahaha...

senyumSOYA said...

yup..stuju..belajar dr kesilapn dan pengalamn..
itu guru terbaik..hihihi

Miss Tira said...

Pengalaman mendewasakan. Teringat lagi ayat itu. Hehe ^^

fatien ! said...

wah, semakin bermotivasi saya rasa. trimas ye nelly ! :)

ツ mIsS NaDEa ツ said...

belajar dari kgagalan ..
suke ! suke !

cik heroin said...

betul tu nelly ! ^^

Mohd Shukri Fadzillah said...

kadang-kadang motivasi pun perlu jatidiri yang boleh sapot sumbangan moral yang diberikan kepada diri sendiri... haha.. nelly , please take your hadiah from my blog ok. thx./

jeely jelly said...

nelly pernah bace x buku 'dont be sad' kot title die..
saye rase cm nak beli satu lah buku tu...

dean said...

ceh2..nk jd kaunselor ke

Aezudin said...

moh, membace sambil blogwalking ramai2.. :D

Mohamad Hanafi said...

boring kut baca buku.. :P

shiema sufian said...

betul betul. kite kene sentiase bermotivasi untuk menghadapi hidup yang lebih mencabar :D

nelly said...

saya yana : belum baca lagi ..ni nak carik ni ~

nelly said...

senyumsoya : hehe ..
betul !

nelly said...

Miss Tira : ringkas + mendalam ~

nelly said...

faye=ien : sama2 !

nelly said...

miss nadea : hehe ..bagus2 !

nelly said...

cik heroin : ^^

nelly said...

shukri : pandai pun menilai !

nelly said...

jelly jeely : eh , sama dgn yana ? cm best je buku tu !

nelly said...

dean : impian tu !

nelly said...

aezudin : jom !

nelly said...

hanafi : tak boring la ~

nelly said...

shiema : teruskan !

diyanah dzai said...

tak minat langsung baca buku motivasi. macam mana nak minat eyhh -.-'

Azam Sad said...

buku juga adalah guru...:)

HALIM said...

Tak faham lagi ni..grrr!

^_^

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

pengalaman mendewasakan kita.. itu adalah pembelajaran yang paling mujarab :)

kim heeruul said...

ada setengah org beli buku..tapi bila tgk banyak perenggan tak jadi nak baca..keh keh keh

diana said...

dulu akak tak suka membaca..
dah kawen dapat suami yang suka membaca,berjangkit terus..:p

diana said...

dulu akak tak suka membaca..
dah kawen dapat suami yang suka membaca,berjangkit terus..:p

ishiko said...

hmm.. nak2. chegu nih.... mmg nk kena banyak membaca^^

CintaZulaikha said...

serius cakap..dlm banyak2 buku akak paling tak suka baca buku motivasi..wat the fish...huhu..

MiSz fiFiEyQa said...

Oh..sy ade beli byk buku m0tivasi...tapi tetiba malas pulak nak baca,padahal masa beli tu kemain semangat lg...huhu

d_LA said...

+ve +ve +ve..never give up InsyaAllah berjaya..

SHAHIRAH ADIZAN said...

nelly rajin erk bace buku motivasi . tapi memang tak dapat dinafikan lah bace buku motivasi kite akan lagi bersemangat kan . bertambah keyakinan .

Haryati Molly @ Tunung said...

Motivation not only earn from reading material but also from our observation with our surrounding.. Reading alone won't do unless we practice what we read..

deDetz said...

Nelly..
dari kegagalan itulah kita akan lebih bermotivasi untuk bangkit dan berubah kan?

saya pun pernah mengalaminya =.=

MindaMalay said...

tumpang baca...

bagus baca buku motivasi ni...

NOOR FATIN said...

ada gak buku motivasi. seronok baca. dapat byk ilmu :)

mykhalis said...

khalis suka baca yg ada kaitan dengan apa yg Khalis wat sekarang ini..perniagaan ke..

ika said...

law bce novel uh kre buku motivasi gak kn2..hehhehe

asfira aminuddin said...

babe, i tak suka baca buku motivasi. i suka baca novel. hihi. :D

nelly said...

diyanah : cuba minatkan ..confirm minat habis ~

nelly said...

azam : yup ...
=)

nelly said...

halim : wah ,. bca balik smpai faham ~

nelly said...

top : yup ..
pandai !!!
=)

nelly said...

kim : cari buku yang sempoi ~
=)

nelly said...

diana : hehe .untung tu kaka ..
mesti selalu baca >.=)

nelly said...

ishiko : wah ..teruskan !
=)

nelly said...

cintazulaikha : wah , kena baca la kaka ..
=)

nelly said...

fifieyqa : haha ..semangat awal2 je ke ?
cuba baca lagi ~

nelly said...

d_la : setuju !

nelly said...

shahirah : so , baca jangan tak baca
=)

nelly said...

haryati : =)

nelly said...

dedetz : stuju !

nelly said...

minda malaya : betul2

nelly said...

fatin : best oo !

nelly said...

khalis : wah , ikut masa ~

nelly said...

ika : tak sama ~

nelly said...

asfira : hehe ..baca2 ~

Cik RoSs said...

Tak payah buku pun tak apa..
belajar daripada pengalaman sendiri atau daripada kawan2 atau orang sekeliling.

Fikirkan sama ada ia positif atau negatif!!

Kemudian jangan lupa..fikirkan untuk jangka masa yang panjang / masa depan kita!!

MiaDiera said...

jadikan membaca sebagai hobi hehe

nelly said...

betul2

kay_are said...

bab motivasi memang x bape reti sangat nak komen.. ++ lak dak2 nakal mane reti pasal motivasi ni.. =P

nelly said...

haha .,..tu masalhnya ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...