Monday, May 23, 2011

Bila cikgu kata . . . : Opps ! Lambat lagi ~

Elvy Nellysha | 6:14:00 AM | 107Comments |
السلام عليكم

Hari ini ! Nelly balik lewat siapkan MUET !
So , dengan sesuka hatinya , Nelly dan kawan Nelly siapkan kerja sekolah dekat surau ~
Sejuklah katakan ~

Tiba rehat sesi petang , Nelly dengan lajunya berjalan ke Koperasi sekolah . . .
Mak ai ! Gila panjang budak-budak sekolah ni beratur . Setelah lama tengok budak-budak tu , ingat nak skip barisan . .
Tapi , budak-budak tu tamak ! Hahaha . .

So , Nelly pun pergi dekat pintu koperasi dan ternampak cikgu Nelly yang pernah mengajar Nelly Sains masa Tingkatan 2 ada dekat dalam itu .

Cikgu : Ya , nak beli apa Elvy ? (Kat sekolah orang panggil Nelly dengan nama Elvy ~)
Nelly : Nak beli air .
(Siap buat muka seposen lagi tu , kau boleh ? Haha . . )
Cikgu : Air apa ?
Nelly : Air kotak laici 1 , erm . . .
(Sambil intai-intai nak beli air apa ~)
Cikgu : Masuk sajalah . Ambil sendiri .

Laju eden masuk dan ambil air ~
Masa bayar , berlaku sesuatu ~

Cikgu : Dah Tingkatan 6 dah awak ya . .
Nelly : Aah . . Sekejap saja kan cikgu ?
Cikgu : Tak lama lagi , kahwinlah pula . .

littlegirlemoticon
Nelly : Cikgu ! Lama lagilah ~

Cikgu dah gelak-gelak . . Gulp !
Nelly dah terkedu . Haha .
Eden tak sangka cikgu nak cakap macam itu . Lama lagi mahu kahwin . . . (Bajet tau saja ~)
littlegirlemoticon

107 comments:

officially19 said...

wah...cikgu macam dah x sabar nak makan nasi minyak nelly je..hehe...=)

~~Ticer Wann~~ said...

ye ke lama? macam dah bau nasi minyak je ni.. ;)

kim heeruul said...

haha.mungking cikgu nk jodoh kan ank dia dgn kamu kot..keh keh keh

haslinda said...

nelly,kte x tau ble sampai jodoh.dibuat nye esok lusa ada org masuk meminang nelly cane???haha...selamat pengantin baru la jawabnye...hehe...^^

ila said...

mentah2 dah form 6..suke2 je buad kje skola kt surau ea..


kawen?
opss da ade calon ea??
heheh

Mohd Shukri Fadzillah said...

kejap je tu... hahaha... cikgu doakan amin je la.. kawin cepat2... kapel2 skang ni pun bawak susah je..

k e y r i said...

alalalalala~ malu2 kucing pulak dah.. haha :P

memel said...

cikgu tu teringin nak tengok kamu dukung anak kut. huhu

~Nabilah~ said...

hahaha...dh boleh kawen nie..

diana said...

mintak masin la mulut cikgu tu..
heheheh

diana said...

mintak masin la mulut cikgu tu..
heheheh

nelly said...

officially : jangan !!

nelly said...

Ticer : amboi ~
bahaya ~

nelly said...

kim : mana der ~

nelly said...

haslinda : eh , muda lagi ~

nelly said...

ila : opps ..belom masanya .hahaha

nelly said...

shukri : eh , jangan ..tak puas enjoy ~

nelly said...

keyri : mana der ~

nelly said...

memel : wah , tu lagi jauh !

nelly said...

nabilah : kecik lagi ~

nelly said...

diana : gulp !

Cik Ezy said...

dh boleh kawen..
ekeke

zie said...

hahahah! ayt biasa tu yang. tak lama lg masuk u la plak ==>> keje ==>> kawen..hehehe

chico said...

habis belaja kawen saje lah

junior.yuy said...

woah ! entah2 , cg tu yg nak kawen . haha .

p/s ikki chokoreto ni [nama fb]

tia @ Ini Kisah Tia said...

wah nelly , jangan lama sangat ;)

Macamana Korang Jaga Laptop?

shiema sufian said...

hahah. cepat bebenor cikgu tu sebut fasal kawin yea :D

nelly said...

cik ezy : belum2 !!

nelly said...

zie : tidakkk !!

nelly said...

chico : uish .awal tu ~

nanibahaudin said...

kepak kepung.. kepak kepung..

alamak!! dengar kompang dari umah nelly la plak.. kekeke...
^^

nelly said...

junior : haha .cikgu tu dah kawen ~
=='

nelly said...

Tia : haha ..
amboi korang semua ni ~

nelly said...

shiema : habis laa ~~

Ibnushukran said...

tu petanda makin hmpir dgn jodoh la 2 k0t cikgu cakap macam 2.. hehe

nelly said...

nani : amboi .tak mau2 .belum lagi ~

nelly said...

ibnu : lambat lagi .
;p

Cikbeyla Nabiella said...

HAHAHHAHAH.
kawen jgn lupe jemput beyla taw.
:D

Dayana AZ said...

nelly hakikat tuu :). dayana aritu pergi salam2 cgu kn, cgu ckp,
"skang ni senior2 awk anta kad kawen kat cgu, pasni awak la pulak haha. jgn lupe anta :P"

.adoiii ! :P

hehe segan2.

pearl jade said...

huyooo...cikgu pun da doakn die..
bestnya...hehe

:: Nonoy :: said...

haha.. mmg ckgu tu xsma nk mkn nasi mnyak murid dia lak. haha ;D

Azree said...

Ahaha~~

Sabor je lar cikgu tu,

Ke cikgu tu dah ada firasat Nelly akan kahwin tidak lama lagi~~

:p

Angah's blog said...

pejam celik pejam celik..tak lame lagi la tuh..haha

syrupmasin said...

haha..bile cekgu dah tegur suruh kawen tuh makne nye seru nak kawen dh dekat lah tuh :D

Rozuan Ismail said...

haha.malu-malu kucing pulak nelly ni.hoho

Miss Anis said...

tak lame lagi la 2...hehehe

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

wah.. kamcing gile ngan cikgu ek.. bagos la cm tu... nasi minyak?? dh terbau2.. lagi2 ngan entry yang jiwang2 sekarang ni :)

farah wahedda said...

waahhh xsaba nk tngok nelly bersanding ehhehehe

cik ayin said...

ingat lagi kan walaupun da lama..

Gayahspears said...

owh dik nelly form 6 ya??? hihi

d_LA said...

oke, dla tunggu jemputan dr nelly..hehe

CintaZulaikha said...

pe yg lamanya nelly, masa berlalu cpat je skrg..tetiba abes form 6 tros kawe..kehkeh

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

lho..kenapa soal kawen pulak yg cikgu tu ingat?

nukilanaffiza... said...

cik nelly..kalau saya, saya akan jawab kat cikgu tu balik..
"cikgu, bagila chance kat saya tgk dunia luar dulu"

ataupun

"cikgu, bila nak masuk meminang?"

hehehe..jgn mara yer cik nelly...

... said...

wa'alaikummussalam..

wah! cikgu laki ke tu?
haha~
kalau cikgu laki, biasanya..
jeng je jeng!!!

=)


▂ ▃ ▅ ▆ 100%
─▀██▀───▀██▀─▀██──██─▀██▀▀ ▀─
──██─────██───██▄█▀───██▄█───
──██─────██───██▀█▄───██▀█───
─▄██▄▄█─▄██▄─▄██──██─▄██▄▄ ▄

jangan lupa jemput blogger2 nanti g kenduri kawen ;)

cerita kreatif segmen encik ben

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

klu daa jodoh sampai tak salah nelly jgn luper jempot2 taw..jemput dtg bukan jempot2...ehehe

ツ mIsS NaDEa ツ said...

wahhh~~~
kwen ! kwen !
yeh2,, nak jgak ;p

mykhalis said...

ada nama mat salleh rupenye..elvy..hehehe...

Qaseh dalia adelia said...

hehe nak kawen lettew

nUr _ atiQah said...

haha..
dah sampai seru dah tu..heeee^^~

Miss Tira said...

Dah besar dah Nelly. Dah boleh jadi mak orang. Kui kui.

noraim said...

wahh, dah besau ye? boleh jadi mak budak dah tuh. hihi.

budakkampung39 said...

hahahahha esok luse siape tau kan elvy...ehh nelly...eh...elvy...pergh...susah pengantin laki nak menyebut mase akad nikah nanti nih hehehe

rajen bace?singgah sini...
bigbom:team ala korea dari malaysia
bila artis seksi cakap pasal aurat

NOOR FATIN said...

lagi dua tiga tahun , xlama la tu :P

nelly said...

bieyla : lama lagi ~

nelly said...

dayana : tu yang nelly lemah tu ~~

nelly said...

pearl : eh2 .jangan ! hahaha

nelly said...

nonoy : lama lagi ~
=[

ain dzaya said...

wawww!!
nelly maw kawen la...
suke~suke~
ajak kami eayh!!
wee~

nelly said...

azree : aiseyman ..
mana der ~~~

nelly said...

angah : eceh2 ..lama lagi ~
=='

nelly said...

syrup : oh no !!

nelly said...

miss anis : belum2 ~

nelly said...

top : tak de kena mngena ~
=p

nelly said...

farah : alamakk !!

nelly said...

cik ayin : tu la .
malu2 ~

nelly said...

gayah : aah .hehehe

nelly said...

d_la : uish .lambat lagi ~

nelly said...

cz : jangan2 ...lama lagi laa ~
=)

nelly said...

rina : eden tak tau ~
=='

nelly said...

fizza : hehe ..
tak berani ~
=p

nelly said...

.. : opps .. perempuan .hehehe

nelly said...

mya : aiseyaman ~
belum2 ~

nelly said...

nadea : hehe ..
meh2

nelly said...

noraim : opppss ..jauh lagi ~

nelly said...

b.kampung : haha .nasib dia la ..blaja sebut awal2 .
=p

nelly said...

mykhalis : eh2 ..yeke ?

nelly said...

qaseh : calon tak de lagi ~ hahaa

nelly said...

nur_atqah : jauh lagii ~~

nelly said...

noor fatin : jangan2

Asma Ahmad said...

kwen awl pn xslh. hehehe...

kay_are said...

aah, cikgu.. x lame lagi kawin r dak elvy ni.. confirm.. <-- sore nyampuk kat tepi =P

miss.Addin said...

hehe nak kahwin dh nelly :) just joking !

kayrul-shah said...

cikgu dah teringin nak makan nasi minyak tue....

ika said...

kawen jgn lpe ajak ika..heheh

Fyqa said...

dlm hati nk lettewww ;P

ツ mIsS NaDEa ツ said...

haha ,,,
namo arr kwen awal ;p

Alal Yaakub said...

kawin muda+anak ramai=Seronok ! hahah

nelly said...

asma : jangan !

nelly said...

kr : macam tau je kr !

nelly said...

addin : tunggu
=p

nelly said...

kayrul : uish .jangan2

nelly said...

ika : tak lupa punya ~

nelly said...

fyqa : kantoi lakk
=p

nelly said...

alal :tak moe2

rj Etika said...

hahaha...kawen awal pon bagus gak pe. jauh dari maksiat. :)

nelly said...

<--belum sedia ~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...