Monday, May 23, 2011

Bila cikgu kata . . . : Opps ! Lambat lagi ~

kindergartenlibrary | 6:14:00 AM | 107Comments |
السلام عليكم

Hari ini ! Nelly balik lewat siapkan MUET !
So , dengan sesuka hatinya , Nelly dan kawan Nelly siapkan kerja sekolah dekat surau ~
Sejuklah katakan ~

Tiba rehat sesi petang , Nelly dengan lajunya berjalan ke Koperasi sekolah . . .
Mak ai ! Gila panjang budak-budak sekolah ni beratur . Setelah lama tengok budak-budak tu , ingat nak skip barisan . .
Tapi , budak-budak tu tamak ! Hahaha . .

So , Nelly pun pergi dekat pintu koperasi dan ternampak cikgu Nelly yang pernah mengajar Nelly Sains masa Tingkatan 2 ada dekat dalam itu .

Cikgu : Ya , nak beli apa Elvy ? (Kat sekolah orang panggil Nelly dengan nama Elvy ~)
Nelly : Nak beli air .
(Siap buat muka seposen lagi tu , kau boleh ? Haha . . )
Cikgu : Air apa ?
Nelly : Air kotak laici 1 , erm . . .
(Sambil intai-intai nak beli air apa ~)
Cikgu : Masuk sajalah . Ambil sendiri .

Laju eden masuk dan ambil air ~
Masa bayar , berlaku sesuatu ~

Cikgu : Dah Tingkatan 6 dah awak ya . .
Nelly : Aah . . Sekejap saja kan cikgu ?
Cikgu : Tak lama lagi , kahwinlah pula . .

littlegirlemoticon
Nelly : Cikgu ! Lama lagilah ~

Cikgu dah gelak-gelak . . Gulp !
Nelly dah terkedu . Haha .
Eden tak sangka cikgu nak cakap macam itu . Lama lagi mahu kahwin . . . (Bajet tau saja ~)
littlegirlemoticon

107 comments:

Unknown said...

wah...cikgu macam dah x sabar nak makan nasi minyak nelly je..hehe...=)

Akunyer said...

ye ke lama? macam dah bau nasi minyak je ni.. ;)

kim heeruul said...

haha.mungking cikgu nk jodoh kan ank dia dgn kamu kot..keh keh keh

haslinda said...

nelly,kte x tau ble sampai jodoh.dibuat nye esok lusa ada org masuk meminang nelly cane???haha...selamat pengantin baru la jawabnye...hehe...^^

ila said...

mentah2 dah form 6..suke2 je buad kje skola kt surau ea..


kawen?
opss da ade calon ea??
heheh

Unknown said...

kejap je tu... hahaha... cikgu doakan amin je la.. kawin cepat2... kapel2 skang ni pun bawak susah je..

Khairi Fakhri said...

alalalalala~ malu2 kucing pulak dah.. haha :P

Syazmil Bin Saruddin said...

cikgu tu teringin nak tengok kamu dukung anak kut. huhu

~Nabilah~ said...

hahaha...dh boleh kawen nie..

Diana Rashid said...

mintak masin la mulut cikgu tu..
heheheh

Diana Rashid said...

mintak masin la mulut cikgu tu..
heheheh

kindergartenlibrary said...

officially : jangan !!

kindergartenlibrary said...

Ticer : amboi ~
bahaya ~

kindergartenlibrary said...

kim : mana der ~

kindergartenlibrary said...

haslinda : eh , muda lagi ~

kindergartenlibrary said...

ila : opps ..belom masanya .hahaha

kindergartenlibrary said...

shukri : eh , jangan ..tak puas enjoy ~

kindergartenlibrary said...

keyri : mana der ~

kindergartenlibrary said...

memel : wah , tu lagi jauh !

kindergartenlibrary said...

nabilah : kecik lagi ~

kindergartenlibrary said...

diana : gulp !

ezy.xixii said...

dh boleh kawen..
ekeke

Anonymous said...

hahahah! ayt biasa tu yang. tak lama lg masuk u la plak ==>> keje ==>> kawen..hehehe

chico said...

habis belaja kawen saje lah

Anonymous said...

woah ! entah2 , cg tu yg nak kawen . haha .

p/s ikki chokoreto ni [nama fb]

tia @ Ini Kisah Tia said...

wah nelly , jangan lama sangat ;)

Macamana Korang Jaga Laptop?

Shiema Sufian said...

hahah. cepat bebenor cikgu tu sebut fasal kawin yea :D

kindergartenlibrary said...

cik ezy : belum2 !!

kindergartenlibrary said...

zie : tidakkk !!

kindergartenlibrary said...

chico : uish .awal tu ~

nanibahaudin said...

kepak kepung.. kepak kepung..

alamak!! dengar kompang dari umah nelly la plak.. kekeke...
^^

kindergartenlibrary said...

junior : haha .cikgu tu dah kawen ~
=='

kindergartenlibrary said...

Tia : haha ..
amboi korang semua ni ~

kindergartenlibrary said...

shiema : habis laa ~~

Ibnushukran said...

tu petanda makin hmpir dgn jodoh la 2 k0t cikgu cakap macam 2.. hehe

kindergartenlibrary said...

nani : amboi .tak mau2 .belum lagi ~

kindergartenlibrary said...

ibnu : lambat lagi .
;p

Cikbeyla Nabiella said...

HAHAHHAHAH.
kawen jgn lupe jemput beyla taw.
:D

Dayana Z said...

nelly hakikat tuu :). dayana aritu pergi salam2 cgu kn, cgu ckp,
"skang ni senior2 awk anta kad kawen kat cgu, pasni awak la pulak haha. jgn lupe anta :P"

.adoiii ! :P

hehe segan2.

Elly Jade said...

huyooo...cikgu pun da doakn die..
bestnya...hehe

Anonymous said...

haha.. mmg ckgu tu xsma nk mkn nasi mnyak murid dia lak. haha ;D

Unknown said...

Ahaha~~

Sabor je lar cikgu tu,

Ke cikgu tu dah ada firasat Nelly akan kahwin tidak lama lagi~~

:p

Unknown said...

pejam celik pejam celik..tak lame lagi la tuh..haha

Unknown said...

haha..bile cekgu dah tegur suruh kawen tuh makne nye seru nak kawen dh dekat lah tuh :D

Unknown said...

haha.malu-malu kucing pulak nelly ni.hoho

Miss Anis said...

tak lame lagi la 2...hehehe

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

wah.. kamcing gile ngan cikgu ek.. bagos la cm tu... nasi minyak?? dh terbau2.. lagi2 ngan entry yang jiwang2 sekarang ni :)

farah wahedda said...

waahhh xsaba nk tngok nelly bersanding ehhehehe

Anonymous said...

ingat lagi kan walaupun da lama..

Gayahspears said...

owh dik nelly form 6 ya??? hihi

lady-D said...

oke, dla tunggu jemputan dr nelly..hehe

CintaZulaikha said...

pe yg lamanya nelly, masa berlalu cpat je skrg..tetiba abes form 6 tros kawe..kehkeh

Rina Rahamat said...

lho..kenapa soal kawen pulak yg cikgu tu ingat?

Fendi BL036 said...

cik nelly..kalau saya, saya akan jawab kat cikgu tu balik..
"cikgu, bagila chance kat saya tgk dunia luar dulu"

ataupun

"cikgu, bila nak masuk meminang?"

hehehe..jgn mara yer cik nelly...

Unknown said...

wa'alaikummussalam..

wah! cikgu laki ke tu?
haha~
kalau cikgu laki, biasanya..
jeng je jeng!!!

=)


▂ ▃ ▅ ▆ 100%
─▀██▀───▀██▀─▀██──██─▀██▀▀ ▀─
──██─────██───██▄█▀───██▄█───
──██─────██───██▀█▄───██▀█───
─▄██▄▄█─▄██▄─▄██──██─▄██▄▄ ▄

jangan lupa jemput blogger2 nanti g kenduri kawen ;)

cerita kreatif segmen encik ben

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

klu daa jodoh sampai tak salah nelly jgn luper jempot2 taw..jemput dtg bukan jempot2...ehehe

Cik nadya said...

wahhh~~~
kwen ! kwen !
yeh2,, nak jgak ;p

mykhalis said...

ada nama mat salleh rupenye..elvy..hehehe...

Qaseh Dalia said...

hehe nak kawen lettew

atiqah~ said...

haha..
dah sampai seru dah tu..heeee^^~

Anonymous said...

Dah besar dah Nelly. Dah boleh jadi mak orang. Kui kui.

نورعيم said...

wahh, dah besau ye? boleh jadi mak budak dah tuh. hihi.

irwanmiswan said...

hahahahha esok luse siape tau kan elvy...ehh nelly...eh...elvy...pergh...susah pengantin laki nak menyebut mase akad nikah nanti nih hehehe

rajen bace?singgah sini...
bigbom:team ala korea dari malaysia
bila artis seksi cakap pasal aurat

Noor Fatin said...

lagi dua tiga tahun , xlama la tu :P

kindergartenlibrary said...

bieyla : lama lagi ~

kindergartenlibrary said...

dayana : tu yang nelly lemah tu ~~

kindergartenlibrary said...

pearl : eh2 .jangan ! hahaha

kindergartenlibrary said...

nonoy : lama lagi ~
=[

aindzaya said...

wawww!!
nelly maw kawen la...
suke~suke~
ajak kami eayh!!
wee~

kindergartenlibrary said...

azree : aiseyman ..
mana der ~~~

kindergartenlibrary said...

angah : eceh2 ..lama lagi ~
=='

kindergartenlibrary said...

syrup : oh no !!

kindergartenlibrary said...

miss anis : belum2 ~

kindergartenlibrary said...

top : tak de kena mngena ~
=p

kindergartenlibrary said...

farah : alamakk !!

kindergartenlibrary said...

cik ayin : tu la .
malu2 ~

kindergartenlibrary said...

gayah : aah .hehehe

kindergartenlibrary said...

d_la : uish .lambat lagi ~

kindergartenlibrary said...

cz : jangan2 ...lama lagi laa ~
=)

kindergartenlibrary said...

rina : eden tak tau ~
=='

kindergartenlibrary said...

fizza : hehe ..
tak berani ~
=p

kindergartenlibrary said...

.. : opps .. perempuan .hehehe

kindergartenlibrary said...

mya : aiseyaman ~
belum2 ~

kindergartenlibrary said...

nadea : hehe ..
meh2

kindergartenlibrary said...

noraim : opppss ..jauh lagi ~

kindergartenlibrary said...

b.kampung : haha .nasib dia la ..blaja sebut awal2 .
=p

kindergartenlibrary said...

mykhalis : eh2 ..yeke ?

kindergartenlibrary said...

qaseh : calon tak de lagi ~ hahaa

kindergartenlibrary said...

nur_atqah : jauh lagii ~~

kindergartenlibrary said...

noor fatin : jangan2

Asma Ahmad said...

kwen awl pn xslh. hehehe...

kay_are said...

aah, cikgu.. x lame lagi kawin r dak elvy ni.. confirm.. <-- sore nyampuk kat tepi =P

Addin said...

hehe nak kahwin dh nelly :) just joking !

mrs kayrul said...

cikgu dah teringin nak makan nasi minyak tue....

cik ika said...

kawen jgn lpe ajak ika..heheh

Fyqa said...

dlm hati nk lettewww ;P

Cik nadya said...

haha ,,,
namo arr kwen awal ;p

Alal said...

kawin muda+anak ramai=Seronok ! hahah

kindergartenlibrary said...

asma : jangan !

kindergartenlibrary said...

kr : macam tau je kr !

kindergartenlibrary said...

addin : tunggu
=p

kindergartenlibrary said...

kayrul : uish .jangan2

kindergartenlibrary said...

ika : tak lupa punya ~

kindergartenlibrary said...

fyqa : kantoi lakk
=p

kindergartenlibrary said...

alal :tak moe2

rj Etika said...

hahaha...kawen awal pon bagus gak pe. jauh dari maksiat. :)

kindergartenlibrary said...

<--belum sedia ~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...