Monday, May 2, 2011

Cita-cita nak jadi pakar motivasi : Wah , boleh ke ni ?

Elvy Nellysha | 9:19:00 PM | 128Comments |
 السلام عليكم


Nelly nak jadi pakar motivasi ? Biar betul ! Haha . .
Kadang-kadang terfikir juga , boleh ke ni ?
Ada kelebihan ini ke ? Korang rasa ? ?

Korang dah macam wartawan ya tanya Nelly macam-macam . .
Antara soalan yang Nelly kumpul :

Soalan lazim 1 :
Gaya dah ada , bakat bila nak tunjuk dekat semua ?

Tett ! ! ! Ada bakat ke ni ? Kena gilap lebih ~

Soalan lazim 2 :
Entri penuh motivasi yang matang , mana dapat idea ?

Yang ini bolehlah jawab . . Dari buku-buku yang Nelly baca .
Nelly kongsi sama-sama korang . . . Pemikiran pun lama-lama jadi matang ~
Padahal baru lepasan SPM . .
Boleh fikir dengan baik , otak pun berjalan dengan baik ~

Soalan lazim 3 :
Cinta dan motivasi , mana lebih mudah untuk disampaikan ?


Sejujurnya , Nelly jawab cinta . Sebab ada pengalaman dan kemungkinan yang lain juga pernah melaluinya . .
Tetapi , bab motivasi , banyak perlu tahu sebab tergolong kepada banyak lapisan masyarakat dan umpama memberi ilmu baru . .

Soalan lazim 4 :
Tak teringin jadi macam pakar motivasi lain ?

Soalan ni betul-betul soalan cepumas . . Boleh ke Nelly ni ? Hahaha . . .

Soalan lazim 5 :
Bila nak buat buku motivasi sendiri untuk pembaca ?

Yang ni , tak pernah terfikir . . Masih muda lagi kot ~ (Jawapan tak ada kena mengena)
Ada ke yang nak beli ? Haha . .

Siap ! Soalan ini tak cukup ke jawapan tak cukup ? Atau ada yang nak tambah soalan ? Jawapan di entri akan datang ~

128 comments:

ツ mIsS NaDEa ツ said...

sesuai la tuh ..
=)

nelly said...

tak sesuai ..haha

RedVixen said...

pakar motivasi ni nampak je mudah keje dia tapi susah sebenarnya. btw cita2 yang bagus. trus usaha ye. keep up! :)

nelly said...

InsyaAllah ~

!✿❤Cik Puan Izan❤✿! said...

kalau nelly buat buku menderu-deru org nak beli...hehehe...

ツ mIsS NaDEa ツ said...

xsesuai ea??
pakar motivasi susa w0oo..
snang2 jadi ckgu laaa,,huhu

nelly said...

Haha .andai ada rezeki nanti ^^

nelly said...

miss nadea : haha .bole juga ..
=p

ツ mIsS NaDEa ツ said...

waa.. mnt jd ckgu gakk ker ?? =.="

nelly said...

mak nelly cikgu ^^

Nadia Mashuri said...

wah..
semoga cita-cita tercapai ya nelly..
=)

nelly said...

bole ke ? huhu ~

sindarella-tyra said...

mesti boley punyer,,,da ada bkat ^^

nelly said...

InsyaaLLAH ~

ツ mIsS NaDEa ツ said...

law kite ayah saia ..
tp saia xmnt jd ckgu ..
da msokk .. tp xlehh na bwk lakk..
huhuhu >_<

nelly said...

mesti bole punya ^^

dean said...

boleh jd cm dr hj kamsah

ツ mIsS NaDEa ツ said...

ari2 da msokk...
xleh2..last2 trus bhnty,.
taon neh ambk coz len lakk..huhu

Si Nuansa Eyqin said...

ok what nelly jd p.motivasi. tapi kena sentiasa lah kena tahan sabar dgn client. heee. boleh punya lah. :)

nelly said...

dean : jauh tu !!

nelly said...

miss nadea : all the best comel ^^

nelly said...

nuansa : haha .lama lagi ~

ツ mIsS NaDEa ツ said...

yupp ..
insyaallah
=)

nelly said...

^__^

[sutera kasih] said...

teringt kt ckgu zakiah dlm ceta juvana tu, jd ckgu kaunseling..kesian dia kena buli huhu

nelly said...

yup .kesian oo ~

ツ mIsS NaDEa ツ said...

(^___^)

diana said...

pakar motivasi??
ok jugak tu nelly..
boleh dapat pangkat dato'..
heheheh..dato nelly.!

deDetz said...

boleh tu Nelly!! kalau Nelly buat buku, nanti saya beli hehe =D

nelly said...

diana : haha .amboi ...
jauh lagi tu ~

nelly said...

dedetz : tunggu kalau ada rezeki ^^

amirah syahida said...

bule la tuh :)

nelly said...

haha .tq !

d_LA said...

dla dulu pnh nk jg pakar motivasi tp dla kdg2 mudah blur..hehe..kdg2 bila start bercakap ssh nk benti..haha..

pepun hope impian nelly tercapai, nt dh kuar buku dla mesti beli pnyelah

jaa64 said...

boleh dah ni..hehehehe :)

Fatma Diyana MB. said...

nelly, agak-agak bila dah jadi pakar motivasi nanti, nak guna nama glemour apa ea ? haha.

nelly said...

d_la : haha .,sama le kita .dah cakap , susah lak nak berhenti ~~
tq^^

nelly said...

jaa64 : jauh lagi ~
=)

nelly said...

Fatma : Haha .
ya tak ya juga .haha ..elvy nellysha ..
=p

SHM said...

azam tu mesti ada kan..tp insya'allah klu ada rezeki x ke mne..

nelly said...

tq ^^

Ash Shikano said...

wahh...cik nelly nk jd pakar mtvasi kot,.. all d best...keep up ur dreams!

nelly said...

tak mudah oo ~

Izzuddin Fauzi said...

sesuai la tu... hehehe :D

nelly said...

belum2 ~

Kaa Dabri said...

InsyaAllah bole ;) Kaa pun nak jadi pakar motivasi gak. Takpun cikgu kaunselor kat skolah. Ehehe. Memang cite cite dari dulu lg kot. Sbb Kaa sgtsgt suke dgr masalah org :) Keje ni mencabar sbb mental kite kene kuat kn. So goodluck kt Nelly !

CintaZulaikha said...

klu aada minat musti leh jadik pnya...mint tu penting, ye dak??

eyka said...

follow nelly back...dulu eyka peminat the nightmare before christmas huhuh

nelly said...

KAA : hehe .,tq ^^

nelly said...

cintazulaikha : betul3 !

nelly said...

eyka : hehe ^^

Gimi said...

bole lah tu..

nelly said...

=p

.........cP~ said...

salam.

insyaAllah boleh.. kalau minat ada, usaha ada boleh diusahakan.. sekarang memang la belum pandai nak motivate orang. nanti dah belajar, tau la cara. sekarang cuba tonjolkan kebolehan berkomunikasi je dulu kot..:)

Fina Fento said...

Boleh je..tak cuba tak tahu kan?

Kejadian biadap di stesen minyak

nelly said...

cp : tq ^^

nelly said...

Fina : ya tak ya jugak ~

Tun Aqilah said...

nelly mmg layak jd pakar motivasi :D

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

nampak gaya cam ada... tapi xtau la kan.. dalam penulisan nampak bermotivasi.. dalam percakapn lak xpernah dengar lagi :)

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

wahhhh ...semoga berjaya yer nelly cita2 tu...namun ekna kuatkan semangat...

asfira aminuddin said...

susa ouh nak jadi pakar motivasi ni babe. tp if u berminta, give it a try :)

cik blink blink said...

kalau nak seribu daya Nelly....kalau nak jadi pakar motivasi ni kenalah kuat semangat....ok....

nelly said...

Tun : tak layak lagi ~

nelly said...

top : tu yang hancoss ~hahaha

nelly said...

mya : tq ^^

nelly said...

asfira : sikit je ~

nelly said...

cik blink blink : yup ~ tq

puteri ain said...

pweewittt .. cinta ..ngeee...hehehehe

nelly said...

aiseyman !!

Zuraidah said...

Nelly, jadi pakar motivasi cinta la. Keh keh keh.


*tulis buku. Nanti kita beli. Wink2!

nelly said...

cinta ?? hancur lah ~

NOOR FATIN said...

wah kalau nelly keluarkan buku, saya beli! hehee

nelly said...

cewah .hehehe

ciknabil-a said...

dimana ada kemahuan di situ ada jalan. lau nelly minat blh jew jadi pakar motivasi. ^^

nelly said...

insyaAllah ^^

Salmiza S. said...

nelly sesuai jdi pakar motivasi..!! kalau buat buku, sure miza beli..!! =)

Aida Omar said...

semoga berjaya..hihi ^_^

nelly said...

banyak lagi perlu ~

Mirul said...

kalau minat ape pown boleh jd...
trust ur self then u can do it!!!

nelly said...

aida : tq ^^

nelly said...

mirul : betul2 !

mykhalis said...

khalis doakan berjaya.. tapi kena banyak memerhati dan mengalami sendiri.. berbanding kita baca.. gud luck k

nelly said...

ya tak ya jugak ~

Cik Yana said...

Try la nanti sambung belajar bidang kaunseling. Mana tahu kot memang ada jalan terbuka luas untuk cik Nelly kat bidang tu :)

Lots of Love,
Cik Yana

nelly said...

insyaAllah ~

kim heeruul said...

perempuan cepat matang..^^
mesti boleh punya..^^

nelly said...

yeke ? hehe

.........cP~ said...

salam. kunun2 bukan otai la pulak.. follower beribu2 lemon. haha

nelly said...

alamak ! oh tidak ! hahaha

miss.Addin said...

nelly , akak doakan :D lepas ni kalau pape akak rujuk nelly je la k .

nelly said...

rujuk kat nelly ?
hehe ...okes3 ^^

Abu Huzaifah said...

go go nelly.. :)

mhrzh said...

wah saya peminat emily the strange jugaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak

zuana's dear diary said...

wah nak jadi pakar motivati bagus2.. kayo2... hik2

tapi kena background yang tiptop lah kan... insyaallah kamu boleh dan mampu... teruskan yer dgn cita2 tuh...

nelly said...

abu : tq ^^

nelly said...

mhrzh : me too !!!

nelly said...

zuana : tq ^^

cik sakdi said...

nelly, leh aje jadi, tapi kene pandai psychology la. kaya nant. haha

nelly said...

kena berlatih lagi ni ~~

Arif Aiman said...

pakar motivasi >.<

all the best!! haha :p

nelly said...

hahahaha

Heidi Shafiq said...

nk jd pakar motivasi, pengalaman mesti menggunung.. :)

Nadia Mashuri said...

saya tag awak...
=)

shiema sufian said...

ada gaya. moga berjaya :D

MiaDiera said...

best kot kalau dapat jadi pakar motivasi:)

nelly said...

heidi : yup ..setuju !

nelly said...

shiema : hehe ..
^^
tq

nelly said...

miadiera : memang best ~

yaya_flanella said...

hehe. same lah! tapi course sekarang mmg dah jauh keluar dari trek. :(

nelly said...

la ..jangan sedih2

nGiau said...

nelly muda tapi tahap pemikiran nelly dah mencapai tahap kematangan. kejayaan seseorang tidak mengira umur..saya pasti nelly boleh! :D

afiqazizan said...

nelly ada bakat jadi pakar motivasi..mesti bole punya.

nelly said...

rasa terharu ..tq !

nelly said...

afiqa : tq kamu !!

Yuslizar said...

insyaAllah...klo rase nk jadi pakar motivasi..xsalah ponn..tpi,haaa...ade tapi nye taw...you have to face a lot of human problems..n need to very.very.very1000000x strong.. ok dear..i'll pray for you..btw,goodluck in whatever you do..:)

nelly said...

tengss !
=)

cik heroin said...

lah nelly lepasan spm keeeeeeeeeee. samalah kita, hahahaha

nelly said...

hehe ..yup ..
gud luck 4 u !

shark said...

boleh jer...
saper kata x boleh..
cuma jgn cakap jer..
hehehe
itu yg x boleh..
GUD LUCK ok..

nelly said...

hehe ..
=)
tq ^^

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

kadang2 dari membaca memang banyak benda yang kita dapat..
hehe...
OE sekarang pun dah mula nak membaca banyak dari menulis...
hehe...
tapi kadang tu malas jugak...
ish ish ish...
(n_n)

nelly said...

jangan malas2~

~$AKURA M!AKA~ said...

wah nk jdi pkar motivasi..
klu kite usaha mesti boley pnye.. ^_^ yg pnting jgn ptus ase..

nelly said...

yup2 !!

Asma Ahmad said...

bleh jgk jd pkar motivasi... :)

nelly said...

belum de bakat ^^

kay_are said...

memang ade bakat jadi pakar motivasi ni.. tak pun dr cinta.. pilih mane 1 nak. hee

nelly said...

haha .amboi ..peli ..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...