Tuesday, May 10, 2011

Mencari kekuatan dalam kelemahan : Masa depan Nelly akan datang ~

Elvy Nellysha | 6:10:00 AM | 118Comments |
 السلام عليكم

Untuk hari ini , Nelly dapat motivasi masa orientasi . Hehehe . . .
Di luar kotak pemikiran Nelly , Nelly mewakili kumpulan ke depan beritahu cita-cita Nelly sebagai motivator dan usahawan yang berjaya !

Okay , guru kaunseling suruh lukis muka . . Nelly lukis . Bajet giloo ~
Maklumlah tak pandai melukis . Haha . . Masa tunjuk kat depan , semua gelak-gelak .
Sebab satu ada muka , satu lagi ada muka dengan badan sekali . Konon dah berjaya . Hahaha . . .



Hasil lukisan masa Nelly lukis . Maklumlah . Tak pandai melukis . Kena gelak ~

Masa bagitau kekuatan Nelly , kelemahan Nelly , peluang dan halangan untuk capai cita-cita . .
Memang menggigil ! ! ! Tapi , BAJET COOL ~

Then , guru kaunseling kata :
"Awak tak boleh jadi motivator . Apa awak nak buat ?"

Nelly jawab :
"Boleh jadi usahawan . "


Guru kaunseling still kata :
"Awak tak boleh juga jadi usahawan ."


Nelly jawab :
"Mana boleh . Nak jadi dua-dua . ."

Then , satu kelas gelak . Ok , Nelly terima .

Bila ditanya lagi , Nelly jawab :
"Jadi gurulah ."

Bila duduk , guru kaunseling kata :

"Bila kita nak capai cita-cita , bila dicabar , kita mesti terus naik ke atas dan yakin kita boleh lakukan , bukan makin turun . Tetapkan pendirian kita . "

Dekat situ , Nelly dah tau kita kena mempunyai pendirian yang tetap untuk mencapai cita-cita walaupun banyak halangan ~

See ? Ada juga benda Nelly nak sampaikan hari ini dekat korang . .

Kata-kata semangat untuk Nelly :

Kita mampu untuk membayangkan apa yang kita mahu capai , tetapi tanpa usaha yang gigih belum tentu kita akan mencapainya melainkan kita yang mengubah untuk mencapainya ~ 


Apa yang terfikir di luar kotak pemikiran korang dengan entri ini ?

118 comments:

aRe-PeaK said...

cikgu : apit,kamu nk jadi apa?
apit : nk jadi orang yang berguna kepada agama, bangsa dan negara!
cikgu : kamu boleh duduk...

hahahahahhaha...

nelly said...

wah .siap dialog !
=)

Apiz said...

haha...ni bagi ingatan kat apiz bila apiz nmpak award untuk mereka yang dean list...XD kene kejar balik impian apiz nak dapat dean list sepanjang sem!

nelly said...

hehehe ..
good !!

zie said...

dulu zie cita2 nak jadi cikgu..hehe tp bila masuk u terus ttarik nak jd librarian. coz buku paling dekat ngan kita & librarian gak la yg bnyk mbntu org2 bjaya dlm mdptkn ilmu ^_^v

Apiz said...

award tu......dapat duit....=3 lalala~

~~Ticer Wann~~ said...

yeap..usaha... jangan biarkan halangan mematahkan semangat... kalau nak jadi pakar motivasi usaha sampai jaya... :)

uMi_atiQaH said...

go go nelly..!chaiyok..bley pny capai cita2 tu..dgn azam yg tinggi..(^^,)

nelly said...

zie : wah , buku ! ;)

nelly said...

apiz : duit ?? nak !!

nelly said...

Ticer wan : tq !

Apiz said...

haha...goodluck motivator....XD leh nmpak kat tv nanti~

nelly said...

umi : tq !

nelly said...

apiz : amboih ~

diana said...

impian dan cita2 kena seiring dengan usaha..
baru boleh bergerak ke depan..

nelly said...

InsyaAllah boleh ~

:: Nonoy :: said...

gud luck motivator will be! :D

Mafahss said...

nelly nak jadi motivator?? hoho..nak tambah sikit..motivator yang membawa panji dakwah dalam motivasinya~~ oryte??? <(^__^)>

http://mafahss.blogspot.com/2011/05/muhammad-my-prophet-my-love.html

nelly said...

nonoy : tq !

nelly said...

mafahss : tq !!
=)

Apiz said...

lagu apa ni eh?

ツ mIsS NaDEa ツ said...

yehh,,
btoi 2 ..
bkn sng nak jd snang ^^

nelly said...

perpisahan - aizat ft. 1 edition

nelly said...

miss nadea : pndai !

nysa said...

kejayaan tu bukan datang dengan tiba tiba..kena ada usaha tanpa henti..kegagalan bukan bermakna kita kalah..tapi ujian yang akan mematangkan diri dan mendewasakan pemikiran !

ika said...

so tetap pndirian dgn apa yg kita mahukan..

sokong apa yg cikgu nelly katakan..:)

ツ mIsS NaDEa ツ said...

so brusaha la tuk maju kedpn ^^

dyana nana said...

wahh ! nak jd motivator (;
cayok cayok,!btul tu, semuanya perlukan usaha..

cik HUSYI said...

Motivator Nelly
Bussinesswoman Nelly

All the best :)

MiaDiera said...

comelnye motivator:))

Eyra Rizal: Your MUA said...

MAKEUP CLASS PROMOTION FOR MAY!!!!

see below for type of classes,fees & dates

14/5 & 15/5 (pick 1 date only) :
BASIC TO ADVANCE CLASS PROMO RM295/PAX

17/5 & 18/5 :
2 DAYS BRIDAL CLASS PROMO RM400/PAX

21/5 :
HAIRDO CLASS PROMO: RM295/PAX

24/5 & 25/5 :
2 DAYS BRIDAL CLASS PROMO RM400/PAX


HOW TO REGISTER?
1)PICK WHICH CLASS YOU'RE INTERESTED IN
2)SMS TO 016-2128740 /PM INBOX UR FULL NAME, IC, PHONE NUMBER, & CLASS YOU'RE JOINING.
BANK IN DEPOSIT (RM100) TO MAYBANK ACCOUNT 1580 8830 5272 (NORSHAHIRA SHAHRIZAL)
http://www.facebook.com/event.php?eid=113982102020746

miss.Addin said...

paling penting usaha ! :) tanpa usaha , kita tidak akan berjaya .

afiqazizan said...

wahhh nelly nak jadi motivator..semoga tercapai impian dan cita2 nak jadi motivator tu..(:

afiqazizan said...

wahhh nelly nak jadi motivator..semoga tercapai impian dan cita2 nak jadi motivator tu..(:

MiSzy DiaN said...

yuhuuuuu~
nelly masuk skola balik.. hehehe..
tetap kan pendirian :)

najihatussolehah said...

hmm..btul jgak ckp cikgu tu...motivasi wat diri ..chaiyok nillie..form 6 katne..

Rara Farah said...

dalam bab-bab diri sendiri nie kena keras kepala sikit..
buka minda untuk terima pandangan orang..yang betul gunapakai,yang buruk ingat dalam diri supaya jangan lakukan.mindset kena ada.

Kalau jenis Rara nie keras kepala.Err..cikgu kaunseling kata la..bagus untuk ade sikit keras kepala sebab orang kondem ape yang kite buat pun,kite punye mindset dah tetap..so,lantak ape dyeorang nak cakap,yang penting nelly nak benda tu..usaha untuk dapatkan dan doa untuk keberkatan..manis rasanya hidup nie kalau dapat dari usaha kita sendiri...

Salmiza S. said...

wah! jgn peduli apa orang nk kta.... pemdirian biar tguh! chaiyok2 nelly... =)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

guna jerk tagline top ni... imagine our life for our future :)

nano said...

bagus nelly,,nano yakin,,nelly bole brjaya,,,nano msuk form 6 je,,tp nano boley capai cita2 nk jdi grafik designer,,,,,gud luck bebeh nelly

asfira aminuddin said...

haha. lawak lah. abah i kata jadi cikgu ada masa depan cerah. tatau la apa reasonnya.

HajarRasdi [BdkKck] said...

wahh nelly.. motivator yaa? all the best taw. entri nelly ni sedikit sebanyak dh menaikkan semangat hajar lah. hehe.. thanx..

Budak Botak said...

he3, bagus2. Kena tetap pendirian gak cmnie...

Entry terbaru -> Penari Martha Graham Di Google.com... (",)

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

tahniah nelly...semoga terus semangat..jfn pedulikan gelakan orang key!!

CintaZulaikha said...

cita2 akak dulu nak jadi designer..skrg da jadi penulis..langsung jauh tersasar...bila terpikir balik rasa cam ada yg kosong kat jiwa nih..serius~~

MiSz fiFiEyQa said...

Memang sesuai la nelly jd m0tivat0r...nnti kalau ade pr0blem b0leh jumpe nelly terus
ek..hehe

deDetz said...

whaa~ terima kasih Nelly..
buat saya bersemangat lah pula =)

cik aisha said...

kdg2 kta xdpt apa kta impikan, tp xbmkna kita gagal...cuma belum sampai masanya,so jgn cpt pts asa.

wah nelly lukis gamba kartun nelly ke tu?hehee

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

kakak yakin nelly mampu mencapai cita-cita nelly..baca blog ni pon ada unsur² motivasi..

nur aisya humaira said...

Assalam nelly...:)

Gud luck, semoga cita2 tercapai..
haa, jgn cepat melatah ble kte dicabar dgn kebolehan kite...:)

Kalau kite nak itu,yakin diri kite boleh lakukan,even org lain memperlekehkan kite...:)

ABU said...

buruknya lukisan hahahaha (gurau!!)..^^

jadi guru pun ok jugak..

bunga said...

bunga nak menjadi seroang pengajar..insyAllah masih dalam perjalanan ke cana..ehhe..

EZAD AMIR said...

wahhhhhhhh!!comey lukisan..ada bakat ni..ekekeke...cik usahawan wannabe..ekekeek

putryteya said...

nak jadi ap kalo tak leh jd dua2?
insyaAllah.. bolh jadi punya... usaha2 ! kn Nelly?

~Nabilah~ said...

nelly!!nabilah pun x pandai mlukis...hahahaha

puteri ain said...

yang penting kita tahu apa yang kita nak and kita try dapatkan :)

SHAHIRAH ADIZAN said...

motivasi untuk eyra juga ni . tengs nelly :)

::fadxieza:: said...

erm,nak jd ape ek?
hehe..

deeya said...

apsal lukisan tu tak cantek ?? keh3 !! gurau okey !

whoa ! sye ta ade cita2 tapi sume ade angan2 jer .. nak panjat langit boley x ?? klau kite yakin boly , means kte memang boley . yeah ! gud luck utk kamu sayang ! =)

d_LA said...

setuju dgn cikgu tu, bila kita ada impian smgt kita harus jd lebih tinggi, kalo x ssh nk dpt apa yg kita nak..ganbatte nelly^^

nukilanaffiza... said...

orang kata usaha tangga kejayaan...semua apa yg kita lakukan bersangkut paut santara satu sama lain...

target=usaha=tawakal=berjaya

tak terfikir dikotak fikiran saya Nelly boleh jadi motivator...hehehe..jgn mare...

NOOR FATIN said...

saya doakan nelly berjaya! :)

mykhalis said...

kahwen 4 sebelum usia 40..camne?hebattak pemikiran di luar kotak Khalis?

Gayahspears said...

setiap org ade impaian dan cita2 kan?? so ape lagi.. realisasikan ya nelly.. muahxx

ila said...

nelly semangat okeh =)

nelly said...

nysa : yup ..betul2 ...fikiran yang matang !
=)

nelly said...

ika : sokong juga ^^

nelly said...

miss nadea : jom2

nelly said...

dyana nana : tq ^^

chayok2

nelly said...

cik husyi : hehe ..tq !

nelly said...

miadiera : uik ?
hahaha

nelly said...

addin : usaha !!
=)

nelly said...

afiqazizan : tq ^^
amin2

nelly said...

miszy dian : insyaAllah boleh ~

nelly said...

najiha : kat area k.selangor ..skolah lama ~

nelly said...

rara : tq ! doakan untuk nelly ^^

nelly said...

salmiza : tq ^^
insyaAllah ~

nelly said...

top : wah ..tagline bagus tu !

nelly said...

nano : tq comel !

nelly said...

asfira : memang cerah oo ! banyak cuti !

nelly said...

hajar : semangat2 !!

nelly said...

b.botak : boleh punya !
=)

nelly said...

mya : hehe ..tak peduli2 ..tq ^^

nelly said...

cintazulaikha : uik ? why ? kan best !

nelly said...

misz fifieyqa : hehehe ..boleh2 ..^^

nelly said...

dedetz : amek semangt tu ! hehehe

nelly said...

cik aisha : muka nelly ..
=p

nelly said...

Rina : hehe ..insyaAllah ^^

nelly said...

aisya : yup ..macam cikgu kata ^^

nelly said...

abu : hahaha ... guru ?
tu hentam je
=p

nelly said...

bunga : all the best bunga !!

nelly said...

ezad amir : tu hentam he ..
=)

nelly said...

putryteya : yup ..usaha !
=)

nelly said...

nabilah : kita sama
=)

nelly said...

puteri ain : wajib !
=)

nelly said...

fad : fikir2

nelly said...

deeya : wah , panjat langit ! hehee ...
betul2 ...
all the best !

nelly said...

d_la : tu yang kita perlu !

nelly said...

nukilan : hehe ..tq ^^

nelly said...

noor fatin : amin ~

nelly said...

khalis : wah .bahaya !!

nelly said...

gayah : tq comel !

nelly said...

ila : yup2 ..tq ^^

Abu Huzaifah said...

kira oke lah lukis 2... :) comel je.. ^_^

Solihin Zubir said...

brapa juta lukisan tu? nk beli! hehehe..

nway, smoga tercapailah cita2 tu eh.. =)

Asma Ahmad said...

ykin boleh!! hehehe...

Miss Tira said...

apkan impian anda. Jangan pernah berubah. Pendirian teguh itu penting. Usaha, doa dan tawakal. InsyaAllah.

nGiau said...

wah nelly! harap-harap berjaya dalam hidup!:D

nelly said...

asma : :)

nelly said...

ngiau : tq!

nelly said...

abu : tq~

nelly said...

SZ : PERLI KA ?

rj Etika said...

haha. comel muke nelly dalam gambar.
nanti boleh la nelly buat sesi kaunseling thru blog je. hehe

nelly said...

abu : tq !

nelly said...

sz : mahal2 ..hahaha

nelly said...

rj : insyaAllah .
=)

kay_are said...

x kesah r nak jadi ape pun, asal keje tu keje yang baik, mesti akan tercapai nye.. gud luck nelly!!

psst: ok r tu leh gak lukis2 orang kan.. hee

nelly said...

hehe .tq kr !!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...