Thursday, January 6, 2011

6 tanda rumah berhantu

Elvy Nellysha | 3:43:00 AM | 16Comments |
السلام عليكم


Hari ni Nelly nak tulis entry . . Tanda-tanda rumah berhantu ? La . . ada ke tanda-tanda nya ? Eish ! mestilah ada . . 
Nak tau apa dia ? Kat bawah ni tanda-tandanya . . 













1. PERASAAN ANEH / PELIK
“Kadangkala rumah terasa sangat depresif, atau atmosfera dalam rumah terasa sangat tebal dan berat. Seringkali orang merasa bahwa mereka tidak sendirian.

“Mereka merasa seperti sedang diawasi tetapi tidak dapat melihat siapa-siapa,” kata Mrs. Stallings.
Kalau korang rasa macam ini, berarti ada hantu di situ.


2. SUARA-SUARA ANEH
“Seringkali ada ketukan di pintu atau dinding dalam kelipatan tiga – misalnya tiga, enam, atau sembilan ketukan. Orang suka mendengar suara langkah kaki juga,” . . Ni antara beberapa oranglah yang cakap . . Nelly pun pernah kena gak . .

“Banyak orang mendengar suara almari dapur atau almari baju terbuka dan tertutup. Beberapa orang mendengar muzik, kaca pecah atau bunyi bell o lonceng.”

3. BAU-BAU YANG TAK BIASA

Bau-bau ini macam perfume atau bunga – sangat wangi. Beberapa hantu sepertinya memiliki bau yang wangi. Biasanya ada hantu-hantu jahat yang baunya sangat najis,” Ni antara beberapa oranglah yang cakap . . Nelly pun pernah kena gak . .

4. AKTIVITI FIZIKAL ANEH
Kadang benda-benda seperti perkakas logam akan jatuh begitu saja atau batu-batu berterbangan di dalam rumah. “Lampu nyala-mati. Rumah dan furniture berguncang, seperti sedang mengalami gempa bumi peribadi.”

5. KELAKUAN ANEH BINATANG PELIHARAAN, TERUTAMA ANJING
Kalau hantunya tidak bersahabat, anjing akan menggeram atau terlihat seperti ketakutan akan sesuatu.

Kalau hantunya bersahabat, anjing akan mengibaskan ekornya dan duduk manis seperti sedang dibelai oleh seseorang.


6. PENAMPAKAN MISTIS
Kadang-kadang kita boleh melihat hantu – cahaya pudar, bola kabut atau wujud yang melayang di udara.

Beberapa orang melihat cahaya biru, orange atau kuning yang berkedip-kedip. Ada juga yang melihat bagian tubuh hantu, seperti tangan atau kaki.

“Itu akan terlihat padat, seperti daging,” ucap Mrs. Stallings.

Bukti paling kuat dari rumah berhantu adalah jika anda bisa memotret hantunya - bahkan merekam videonya.

“Gunakan video tape baru dan aktifkan mode merekam,” saran Mrs. Stallings. “Coba tonton dan anda akan terkejut. Banyak kali anda hanya akan mendengar suara-suara'' 

(Ni antara beberapa oranglah yang cakap . .)


Nelly kredit dekat : Blog Horor 

16 comments:

iwan_dextrous said...

uwww..atotnya..ahakz



Dextrous cyber life

nelly said...

hahaha . .
hati-hati ~~

WaNi Ae..! said...

takutnyer...huhu..mintk mintk lar x ader..huhu...=)

nelly said...

harap2 macam tu lah .

Breakerz said...

horror sgt nih..
sedikit takut disini..

nelly said...

haha . . .

(^^,)

aqish basir said...

perghhhhhh
byk cter pasal hantu hari ni..awak..lagu dlm blog awk ni buat hati sentap ah

nelly said...

hehehe . . trima kasih sudi baca n sudi komen . . .

Lady Fine said...

singgah sini

Cik Embun said...

seram ngat aaihh
xmo laa CCE baca..
dah2 xmo baca..
tapi mata ni boleh p tengok smpai hbis entry nih...
hik3~

ZACK ENTRY said...

lagi berhantu bila kita bercerita tentang hantu..jeng jeng jeng..hehe

nelly said...

terima kasih sudi singgah

nelly said...

cik embun : hahaha . .
yang tu kna tnya mata ...

nelly said...

zack : yup . . .

diamuslima said...

jangan terlalu mempercayai pasal hantu... mana ade hantu kat dunia ni.. kalau nampak sekali pun itu adalah syitan.. dan x perlu takut kerana kita perlu takut pada allah.. kalau terjumpa ingat la baca2an yang boleh menghalau jin2 laknat tersebut..

nelly said...

terima kasih
=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...