Tuesday, January 25, 2011

Hidup ini mahal ?

Elvy Nellysha | 8:25:00 AM | 30Comments |

السلام عليكم

Korang pernah dengar lagu HIDUP INI MAHAL by GOLIATH ?
Kalau nak ikut , lirik dia banyak yang memang betul .
Hehe . .
Tengok ayat ini : 

Hidup ini mahal bila dipikirkan
Cari makan untuk sebulan
Menabung sulit apalagi sampai
Ku harus melamar


Ini bagi lelaki kot . Sebab ? Tengok ayat akhir itu . . Memang hidup makin lama makin mahal . . Semua perlu DUIT , DUIT , dan DUIT . . .

Betul kan ?






Untuk orang yang dahlah miskin , tambah miskin . .
Tengok ayat ini : 


Sayang sudah susah
Jadi tambah susah
Tolong sabar sebentar saja
Bila berjanji ku pasti tepati
Asal kau menanti


Kiranya lelaki ini berusaha untuk menyempurnakan hidup dia supaya tak susah . . Ye tak ?

Memang sesuai kot dengan keadaan sekarang ini . .


Nelly bukanlah pakar sangat bab-bab ini . . Lagi-lagi pasal EKONOMI . .
Maaf , Nelly tak ambil kelas akaun dulu . . . 



30 comments:

iwan_dextrous said...

duit2..aduyai...ckp psl duit ble duit nk masuk nie..ahahaha

puanbee said...

yang penting usaha...!

►AdamXis◄ said...

as salam...agak mahal dh sekarang, lebey2 lagi nak beli minyak...hu3.hurmmm blur2 skit dgn entry nie...but thanks sharing

Si DauN CeRi said...

sekarang ni byk brg harga dah naik.. kos hidup meningkat.. kepala otak jadi pusing..

nasib baik tak kawin agi.. eh.

ngeeee

aNnE said...

duit memang penting,nak idup kena beli makanan..haha

sissyira said...

salam

semua benda mahal...

tak ada yang murah sekarang...

Cempakamelati said...

Menabung memang sangat penting, simpan 10% dari pendapatan sebagai kegunaan untuk hari tua..itu pelajaran ekoomi yang paling simple.

ARJUNA.Inc said...

HEHE..haah..hdup skang mmag kna duit je...skang pn..kalo nk kawen..kn ade atlis rm20000..aiyakk!!!..

chuu said...

huwaaaa., mmg mahal pon.,
duit klua macam air grr

nelly said...

iwan_dextrous : hahaha . duit , duit , duit . .

nelly said...

puan bee : yup .
betul2 ..
=)

nelly said...

adamxis : blur ke ? maaf . . n welcome ..

nelly said...

si daun ceri : yup . nasib tk kawen lgi .
hahaha

nelly said...

anne : yup ..
penting . . .
=(

nelly said...

sissyira : yup .
semua mahal ..
=(

nelly said...

cempakamelati : yup . .
thank you ..
=)

nelly said...

arjuna : haha . mcm tu , pokai terus ..
=D

nelly said...

chuu : tahu tak apa ..
=(

mie said...

begitulah..
lumrah kehidupan..
ehehee

aliza said...

mmg ssh zaman sekarang nie kalau takde duit.btol kate cempakamelati kena menabung..t skit2 lame2 jadi bukit :)

raudhah said...

salam nelly..raudhah folo yer *964 =)

erm...nak dengar la lagu ni ..

ehhehe =)

KUREKURE COMEL said...

no money...no kawen...hehehe

|| amira || said...

ada duit susah ,
takda duit lagi la susah
huhu

nora said...

Duit???

NAK DUIT lallalala ;p


Cinta kat Salah Orang??

nelly said...

mie : tau tak apa
=)

nelly said...

aliza : yup .
menabung ok ..

nelly said...

raudhah : tq follow me ..

nelly said...

amira : tahu tak apa
=(

nelly said...

nora :
=)

nelly said...

kak mina : kawen . . .
=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...