Tuesday, April 26, 2011

Cerita Islamik dan Cerita Cinta : Siapa setuju ?

Elvy Nellysha | 6:10:00 AM | 82Comments |
 السلام عليكم


Apa perbandingannya ? Cerita Islamik kurang mendapat perhatian . Sebab ?
Bagi kajian Nelly , kalau ada blogger yang tulis entri tentang cinta Islamik , tak ramai yang letak komen .
Tetapi , tentang cinta pula sebaliknya .

Kenapa ?
Kenapa ?
Kenapa ?

Adakah kerana cerita Islamik sudah selalu dengar dan sudah lali bagi korang ? ?
Tentang cinta ? Kapel clash ?
Tak lali ke pada korang ? ?


Sebab ? ?
Cinta kapel clash semua orang melaluinya ! ! ! !
Cinta Islamik ? Ada ke orang melaluinya ? Ada ke orang putus cinta dengan Allah dan cerita siapa yang minta clash ?
Fikir balik . .


Semua mampu bercerita pengalaman putus cinta .
Nelly juga mampu ! !
Adakah semua mampu cerita tentang Islam dan menghuraikannya ? ?
Pasti ramai yang terdiam ! ! ! Nelly juga tak terkecuali . . 

Setuju dengan statement ini ? ? Boleh bangkang campur huraian kalau rasa perlu dan salah . . .

82 comments:

Nadia Mashuri said...

setuju..

diana said...

nak sarankan pada blogger yang menulis tentang cinta islamik,
tolong tulis dengan ringkas..
sebab banyak entry tentang cinta islamik panjang berjela..
sapa nak baca tuh??
tu pun punca kenapa entry tentang cinta islamik kurang dapat perhatian..

nelly said...

nadia : ^^

nelly said...

diana : yup2 ..
itu spatutnya ~

cik teynteyn said...

setuju ..

sy juga insan penuh dgn kelemahan yg bercerita tntg cinta duniawi..

:(

Saya tak mampu cerita tentang islam sedalam-dalamnya. Hakikatnye mmg menyakitkan tp itu la dia.

masih cuba membaiki diri . moga berjaya buat kite semua , aminnn.

nelly said...

aminn ..
=)

ツ mIsS NaDEa ツ said...

sgtx stuju
=)

MiSzy DiaN said...

nda ramai yg buat enrty pasal cinta islamik nie..

n.asha said...

janganlah islam hanya pada nama...
islam is the way of life...
diri ini juga berusaha ke arah di mana jika ada yang bertanya tentang islam...kita mampu menjawab dan menghuraikannya...

najwa's said...

a'ah la nelly, setuju.

sebabnya kita jarang utk merasa nikmat cinta dengan allah tu. :( :(

kerdilnya diri ni...

yatie Awang said...

kalau cinta islamik di cerita secara ringkas, mungkin akan menyebabkan org kurang faham, sbb cinta islamik perlukan huraian

Miss Tira said...

Kena bijak menulis laa. Kalau panjang sangat orang tak baca. Kalau pendek sangat orang tak puas baca. Hahaha. Serba salah jadinya.

nelly said...

nadea : ^^

nelly said...

miszy dian : T_T

nelly said...

n.asha : yup ..
ada betulnya . . .

nelly said...

najwa's : T_T

nelly said...

yatie : okess .setuju !

cik pelangi said...

setuju .
kalau tentang islamik ,
perlu ade fakta yg kukuh dan benar utk menyokong . .
at the same tyme , kite sendiri sebagai penulis ,
akan buat research , mendalami dan memahami ,
baru kite boleh share dgn org lain kan . .
tak ramai yg sanggup . .
tapi yg sudah ade tu , memang sangat dihargai kan . .

nelly said...

Miss Tira : haha .tergantung je ~

nelly said...

Cik pelangi : tulis bukan sebarang tulis ~

Azam Sad said...

pendapat dari saya sendiri...

mungkin sebab tak ada ilmu yang cukup kalau nak membahaskan tentang cinta islamik...sebab takut tersalah bahas nanti lain pulak jadinya...tapi bukanlah nak cakap ada ilmu yang cukup untuk bahaskan tentang cinta..

Bella Bell said...

emmm...setuju..xramai nak baca kisah2 berasaskan agama ni :)

nelly said...

terima kasih .tak salah mencuba .

nelly said...

itulah masalahnya !

~$AKURA M!AKA~ said...

nelly kite setuju..memang x ramai yg baca kisah2 yg berasaskan islam..

Fatma Diyana MB. said...

mungkin memang betul, entry islamik selalunya panjang berjela. tapi kalau memang dah suka, apa-apa punn sanggup buat kann. rasanya memang lumrah manusia sekarang, yang lebih pentingkan dunia dari akhirat. lebih pentingkan cerita cinta dari cerita islamik :)

nelly said...

sakura : =='

nelly said...

Fatma : masalah2 .

Cik Azizah said...

setuju!! tak ramai yg nak bahas atau komen kalau cinta islamik atau citer2 pasal islamik...jijah dah rasa dengan entry2 jijah..huhuhu

nelly said...

nelly merasanya pula sekarang ~

IftiMonstaa said...

omg! i lovee this! betul apa nelly ckp!

nelly said...

tq ..just pendapat ~

Cik TeN10 said...

perasan jugak.. bl tgk balik entry sal tazkirah or seangkatan dgnnya krg mendapat respon dr pembaca..

ape kta kl kite try selit2kn.. mgkin cara penyampaian yg lebih menarik.. ;)

nelly said...

kena buat cara baru ~

Aezudin said...

setuju dgn cik diana.sape2 nk tulis entri psl cinta islamik ne kene pndai tarik pmbace.jgn tulis pjg sgt3.make it simple dan padat.. :)

nelly said...

kena guna cara baru ~

ghab van hal said...

:)

nelly said...

??

@ku d! sin!e said...

betol tu..tak leh nak huraikan..

nelly said...

kenyataan ~

Cheritera Chenta said...

setuju!!!

nk bt kat entry sndri takot salah sbb tak cukup ilmu di dada.. nti dikatakan bt ajaran sesat lak.huhu~

nelly said...

kena selidik betul2 .

HajarRasdi [BdkKck] said...

biasalah tu nelly. lali dgn nikmat dunia.termasuk lah hajar..

nelly said...

nelly pun ~

HAJAR hasan said...

pernah post pasal pandangan cinta dari sisi islam. Alhamdulillah. ada feedback dr org wlupun x ramai. kena pandai buat cerita tu. make it kreatif. insyaALLAH. ada feedback. ;)

dean said...

setuju dengan pendapat nelly tuh...
ish2..

tgok jeq la post din ygkiamat pasti terjadi tuh

nelly sorang jeq cmnt..

ish2..

tp xtw lah...kalo dorang mls nk bc sbb pjg cgt..no cmnt..

nelly said...

kena cuba ~

nelly said...

dean : buat lagi menarik !
=)

Cik Bidadari said...

akak setuju sesangat... entry adik dah semakin matang.... gud gud

noorae said...

oh nelly, sye setuju. kdg2 mybe kite jd malas nak bce sbb pjg sgt kut...tp kalo nelly nak wat. bleh inform kite, nak join bce! =]

mi$sUn@3iRa said...

btol3... sy setuju..hehe... tapi myb kalau kita sampaikan dengan cerita2 best atau tajuk2 yg hot mst ramai yg baca.. apa salahnya, tajuk hot tp isi islamik g2..hehe...

adan said...

saya minat baca cinta islamic..

kim heeruul said...

kadang2 bace..^^

Si Nuansa Eyqin said...

cinta pada Allah itu noktah nya.
pada manusia, erkk, tak pernah bercinta lah. tp, suka baca blog cinta cinta ni.

Miz Novexx said...

setuju!!! lagipon cerita cinta islamik lagi positif and banyak nilai2 murni ;)

Woofer Storm said...

ada benarnya...nasihat ni bgus diri sy sndri,menampakkn diri kita lagi suka kearah keduniaan..

COTTON LADY said...

maybe typical org kiter xske bce bnda2 cmtu,maybe org yg tulis can try to make it more simple so all people can understand rite.also make something diff to attract readers rite.kbyakn yer juz tulis bnda yg common n ayat yg common,cbe bnda yg common tu kasi suntik cket bg nafas bru ikut arus.aiceh ikut ske cotton je.kalo de mistake tue yg cacat tu dr cotton yer.

ishiko said...

nelly .. saya sokong cinta islamik ^^

~Nabilah~ said...

rsenyer,sume 2 depends kt cra ssorg tu tlis kot....klau cra die tlis best,wlpown tntg cinta islamik,knfem rmai org komen n bce...hehehe

♥e'in♥ said...

sgt setuju.. tp bg diri e'in, xcukup ilmu utk cite tentang cinta islam.. :(

EB said...

Betul EB setuju.. Bloggers lebih peka terhadap isu semasa/gosip/kisah cinta berbanding isu agama...
EB bnyk entri pasal agama.. Tp smuanya dpndng enteng.. hehehe..

nelly said...

cik bidadari : tngss !

nelly said...

noorae : yup ..
insyaAllah

nelly said...

miss : yup .unuk tarik perhatian .^^

nelly said...

adan : me too ~

nelly said...

kim : ^^

nelly said...

nuansa : hehe .truskan ya

nelly said...

miz novexx : tq ! sangt stuju !

nelly said...

woofer : yup ..
pndai !!

nelly said...

cotton lady : setuju dengan pendapat kamu .
^^

nelly said...

ishiko : me too !

nelly said...

nabilah : kena kreatif . .

nelly said...

ein : cuba . .

nelly said...

EB : cuba buat lebih baik + kreatif .

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

sudah menjadi lumrah.. cerita yang remeh temeh or gosip2 ni lebih menarik perhatian rakyat malaysia :)

nelly said...

memang betul ~

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

setuju!

CWL wanie LovelA said...

mb kalu terlalu ringkas org xpaham satu.
mb ada nilai2 dia nk smpaikan.
setiap org mmpunyai cara nya sendiri
lumrah manusia lebih suka duniawi dari mengejar akhrat.

Miss Anis said...

setuju dgn nelly

nelly said...

rina : ^^

nelly said...

cwl : T_T

nelly said...

MISS ANIS : TQ !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...