Friday, April 1, 2011

Saat pemilik akal menganggur !

Elvy Nellysha | 5:27:00 AM | 43Comments |
السلام عليكم

Uik ? Apa tu Nelly ? Menganggur macam mana ?
Tak kerja ke ? Duduk rumah untuk menjadi suri rumah ke ? Itukah yang berada dalam fikiran korang buat masa ini ?

SALAH ! SALAH ! SALAH !

Nelly bukan kata menganggur tak kerja . Habis tu ? Bukan ke menganggur tu banyak fokus pada pekerjaan ?

SALAH ! SALAH ! SALAH !

Actually , apabila korang punya akal yang menganggur . Aik ? Akal boleh menganggur ? 

BOLEH ! BOLEH ! BOLEH !

Orang yang menganggur akalnya adalah seperti sebuah kereta yang bergerak laju tapi tidak ada penumpang ~

STRAIGHT TO THE POINT NELLY !

Kalau korang bangun tidur dan korang tak tahu mahu buat apa pada pagi itu , AWAS !

Korang perlu berasa bimbang dan sedih . Sebab apa ?
Sebab akal yang kosong akan menerawang ke masa silam dan menyesali kesilapan lampau dan masa hadapan yang belum berlaku .

Maksudnya ?

Korang akan banyak memikirkan perkara yang telah berlaku . Tapi , korang tak fikir apa perlu korang buat untuk masa hadapan !

Korang perlu sentiasa berfikir tentang masa depan atau perkara yang korang mahu buat setiap kali bangun ! !
Ini ciri-ciri orang yang mahu hidupnya maju kehadapan !

Terima kasih dekat buku yang Nelly pinjam di perpustakaan ~



43 comments:

nik farina aishah.... :) said...

so maksodnye akal kene aktif la ni ye supaya sentiasa berfikiran ke hadapan .. :D

faiz said...

bakpo aku terase entry ni..heheh

Faezah Hannah Al Baj said...

akal yg kosOng adalah lebih mudah diterajui nafsu~ syaiton lah presidennya :)

nabihancakap said...

lupakan yg lalu dan terus melangkah ke depan!! yeah.. aktifkan dirimu..

NaNaoSaKi said...

tiap kali saya bgn tdo.. saya mcm xpkr ape2 pn.. pkr yg ke depan pn x.. yg ke belakang pn x :p hakhak.. sbbnye mcm rutin harian sama je.. nmpk sgt saya mcm duk kt takuk tu jer.. bila ntah nk maju.. :p

THE LEKAT LEKIT STORY said...

bangun pagi dah terfikir kerja rumah... ruti seorang surirumahtangga

yatie's EPISODE said...

yeah! fikir masa depan! fikir kedepannn! huh! semangat pulak dahh. hik hik

Nisa' Pasir Gudang said...

terpikir nak tulis ape kat blog...huhu

Cik Ezy said...

ingtkn org je leh mengganggur..
ekeke

Fina Fento said...

terima kasih buku perpustakaan..lepas ni lepas bangun tidur saya takkan biarkan akal saya menganggur lagi..

fatien ! said...

ooo, baru tau. tenkiu tenkiu :)

kay_are said...

kalau macam tu, kne rajin2 bace buku r.. jangan tido.. rase macam tu kot.. huu

puteri ain said...

terima kasih kerana berkongsi :)

mari kita jalan2 otak kita selalu..:)

memel said...

satu set tu, ngan otak2 skali menganggur. hehe

sabenazakey said...

buku mmg berfaedah,. cik nelly jdik ulat buku ke?

Republic Aku said...

faham-faham...

Miss Tira said...

Orang bangun tidur memang laa susah nak berfikir Cik Nelly sebab mamai lagi. Lepas mandi nanti baru laa otak tu berjalan. InsyaAllah. Hahaha.

mykhalis said...

betul tue..( ape yg betul) betulla,,mmg otak beku cam badan jugak kalau tak gunakan..Alhamdulillah sbb Nelly wat otak Khalis tak nganggur mlm nie

Novelgurl said...

Waalaikumussalam..yah ! tht right ..kalo x hidup kita hnya berada di takuk y lama tnpa perubhn.tq 4 sharing Nelly =)

... said...

as salam..
hehe~
betul~
kebetulan, ada kena mengena dengan entri saya nui. hoho~

http://fadzli-rt.blogspot.com/2011/04/inforenungan-tetap-membazir-walaupun.html

puanbee said...

bangun pagi wat susu ank dulu ..huuuuuuuuuuuu

nelly said...

Nik : betul !

nelly said...

faiz : aiseh !
hahaha

nelly said...

Faezah : setan presiden ...


=='

nelly said...

aan : yup ..mesti ..tq

nelly said...

nanaosaki : u can do it !!

nelly said...

the lekat lekit : teruskan
=)

nelly said...

yatie's episode : hehehe

nelly said...

nisa' : bagus2 ..

nelly said...

cik ezy : tak semestinya ..
=p

nelly said...

Fina : haha.bagus2 ..

nelly said...

fatien : sama2 ...

nelly said...

kay_are : oppss !

nelly said...

putieri ain : jom2 ..

nelly said...

mel : haha ...
=D

nelly said...

sabenazakey : tak pun !

=='

nelly said...

republic -aku : ^^

nelly said...

Miss Tira : haha .ya tak ya juga ..

nelly said...

Mykhalis : hahaha ..itu yang best !

nelly said...

novelgurl : sama2 ...

nelly said...

... : ^^

nelly said...

Puan bee : haha ..rutin ~

Asma Ahmad said...

hehehe... word "menganggur" di situ agk mnganggu. :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...