Tuesday, April 5, 2011

Korang dah sedia kapel atau belum kalau . . .

Elvy Nellysha | 5:50:00 AM | 101Comments |
السلام عليكم


Korang dah sedia ke nak kapel ? WAIT ! ! Baca ini dengan teliti !

SEDIA
-Niat memang nak kahwin dengan 'sidia' demi menjaga agama dan akhlak agar sentiasa terpelihara .

TAK SEDIA
-Niat korang hanya untuk suka-suka atau ingin berseronok-seronok demi melayani kehendak nafsu dan perasaan semata-mata . .

SEDIA
-Sudah ada kekuatan dan ketahanan diri untuk tidak terlibat dengan perkara-perkara haram seperti berdua-duaan .

TAK SEDIA
-Masih susah nak kawal nafsu dan tak punya keyakinan diri daripada melakukan perbuatan-perbuatan negatif seperti berpegangan tangan , menyentuh dan bla . . . bla . . bla . . .

SEDIA
-Sudah 'lepas' ilmu Fardhu Ain dan mempunyai tahap pencapaian akademik yang baik dalam pengajian korang .atau dah ada kerja yang tetap .

TAK SEDIA
-Mengaji al-Quran luntang-pukang dan punya masalah besar dalam pelajaran . Atau korang menganggur ~

SEDIA
-Sudah istiqamah menjaga solat 5 waktu , berpuasa di bulan Rmadhan dan sedang berusaha sedaya upaya menjadi muslim dalam ertikata sebenar .

TAK SEDIA
-Mengucap 2 kalimah syahadah pun jarang-jarang , puasa kadang-kadang . Sadis ~

Dah sedia ? Fikir balik !

101 comments:

! Sam Posmen ! said...

belum sedia :)

nelly said...

tau tak pe .
=p

Republic Aku said...

pasti akan sampai masa untk bersedia..

nelly said...

so , bersedia .
=)

Miss Dill said...

belum bersedia.

boipren pun tak de. hihi

Miss Dill^^

nelly said...

nasib baik ngaku ~

amanina said...

errr2
rse cm da sedia
tp tade calon
T_T
JK~~

nelly said...

nanti ada tu !
^^

MiaDiera said...

saya dikategori dalam belum bersedia:D

✿ MIZZ NIA AYSRUQ™ ヅ ✿ said...

tak sedia..hohoho

nelly said...

miadiera : tau x pe

nelly said...

Nia : ^^

yatie Awang said...

aka dah lama bersedia dah ada 2 anak dah hahah....

nelly said...

yang ni tak boleh nk cakap pe .
=p

Cik Ezy said...

nk kawen! nk kawen!
keh3

nelly said...

amboi !!!!!!

! Sam Posmen ! said...

cepat! cepat! siapa nak kapel dengan sam. cepat isi borang :)

! Sam Posmen ! said...

cepat! cepat! siapa nak kapel dengan sam. cepat isi borang :)

nelly said...

amboi .hahahah

Cik RoSs said...

sangat sudah bersedia...cuma belum jumpa jodoh aje lagi...

nelly said...

nanti jumpa ..
^^

nida husna said...

dah bersedia..tapi terikat ngan study..ekekeke

nelly said...

not bad .hehhe

aveeakira said...

sedia yg x braper.. hekhek

Novelgurl said...

Ucapkan ijab kabul sebelum couple hoho.

nelly said...

aveerakira : hehehe

nelly said...

novelgurl : aiseyman ~

pok meng said...

<<< muke buruk, so tade aweq. kahkhakha !

MiSzy DiaN said...

adik!!
kakak buat segmen..
adik wajib ikut taw.. ehhee

http://miszydian.blogspot.com/2011/04/segmen-mahu-jadi-diri-sendiri.html

nelly said...

pok me : hahahaha

nelly said...

miszy dian : baik akak !
=)

kay_are said...

x sedia!! lagi pun kalau cukup sedia tapi calon nak kawin tu xde same gak kan ngan tidak sedia? hee

nelly said...

haha ..sama je .
=p

:: Nonoy :: said...

tak sedia! hihi :)

nelly said...

bersedialah .hehehe

kambeng.karbonat said...

blom blom blom blom. :D

nelly said...

Hahahaha ,,

Mish Apple said...

sedia and!! tak sedia!

diana said...

orang dah kawen boleh jawab ke tak???
heheheh

nelly said...

Mish Apple : hehehehe ,,,

nelly said...

senyum-senyum : bagi pendapat !
=)

Phat said...

sedia...dah kawen da pun..sebelum tu kapel 5 tahun....

nelly said...

patutla ~

^^

nik farina aishah.... :) said...

eeerrrr, belom sedia.. nk capai cite2 dulu .. hehe

nelly said...

all the best NIK !

kepincangan dunia said...

insyaAllah kalau ditanya persediaan dalam mengahadapi sesuatu ni susah nak dapat jawapan...
"ya saya memg dah bersedia 100%".

tetapi yang paling utama kita mempersiapkan diri dalam aspek sedia yang terakhir dalam entry ni..iaitu bersedia dalam erti kata menjadi muslim sebenar.
Allah da janji dalam quran, perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik dan juga sebaliknya..jadi berusahalah kita menjadi yang terbaik...=),
sekadar komen...

solo molo said...

keputusan dah kuar...
http://solomolo.blogspot.com/2011/04/keputusan-teka-solomolo.html

atiey azha said...

sedang berusaha ! tapi nak kahwin ! hehe .. amboi gatai .. haha

nelly said...

teruskan !!
boleh punya !!

izyan genit said...

nampak gaya nya macam belum je. uhuk3. tak leh cari boipren la camni. adeh~

nelly said...

tak boleh nak kata apa .hahaha

Annis Suzana said...

sedia.... dgn bgga nye jwb.. hee.. :D

Cik Bidadari said...

nie nak tanya adik ni tengah bercinta ke apa nie?

budak kampung said...

nelly...hihi...segan la nak cakap...hihi...keh3....aduhhh camne nak cakap eh...ngeee....arrrr...urmmm...awat header kamu macam artis hip hop keh3....ya a awwwww

kalau x malas,singgahla
18sx-baju tak seksi tapi seksi
CEO japan airline naik bas pergi kerje
18sg ngeri,akibat memandu sambil pegang talipon
aura usop wilcha!!!

Miss Tira said...

Baru-baru ni kan Cik Nelly banyak update entri pasal kapel, kawin ni semua. Ehem ehem, ada pape ke.. Haha.

nur aisya humaira said...

InsyaALLAH, da ready tpi tk thu laa ble tarikhnye..:)

cikcleopatra said...

cikcleo dulu taknak.tapi dah terdapat..cane tu?keke.

noazhatori said...

saya dah sedia! insya Allah~ =)

Firdaus Mohd said...

hahahaha.
kalau open relationship ok ke? :0
dosa2.hahaa.

Woofer Storm said...

skg tkar,nak siap tuk kwin..boleh??hehee

*entry menrik hati sy,terima kasih yeee

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

entahlah....
risau pun ada, takut pun ada...
(eh apa OE merepek nie??)
hehe...
(n_n)

ika said...

kena ade komitmen btol2 nie taw

Nulia said...

hurm...saya lom besedia...tapi pd masa ys sama ada juga tetselit sya sdh besedia ...hai .. x nak pikir mende tu ..lalalalaa

♥e'in♥ said...

e'in n my dear dh b'sedia.. :)

Cik TeN10 said...

dah bersedia.. tp xnk kawin lg!!

sahromnasrudin said...

renung2kanlah dan selamat beramal ya....:-)

nelly said...

Cik Bidadari : aiyo0 ~

nelly said...

Budak kampung : hahaha ..i like ~

nelly said...

MissTira : amboi ~

nelly said...

Aisya : aiseh ~

nelly said...

Cik Cleo : berbelit2 ~

nelly said...

noazhatori : =)

nelly said...

Firdaus Mohd : dosa2

nelly said...

woofer : haha ..welcome !

nelly said...

OE : Haha ,,,eceh2 ~
=)

nelly said...

ika : i know .
=)

nelly said...

nulia : aish .cmner tu ~

nelly said...

ein : bagus2 ..

nelly said...

Cik ten10 : haha

nelly said...

sahrom : yup ~
=)

dyana nana said...

erm.. 50/10..
grr..~ kene pk nieh..huhu
tapi tamaw kawen muda... :D

bunga said...

mestilah dah sedia..haha.a.

Muhamad Zaki Zafir said...

sedia sgt..haha..xdelah,msih melengkapkn diri.insyallah. :)

Azroy Bin Kassim said...

baa~ CAK!!

Roy dah sedia nak kawin dua!! yeah~ :D

azalia hjsalleh said...

nice one !

nelly said...

dyana : kawen muda ag best .
=p

nelly said...

Bunga : sudah gatal ~

nelly said...

zaki : ^^

nelly said...

azroy : bahaya kwen dengan roy .
=p

nelly said...

zalia : ^^
tq

Qaseh dalia adelia said...

qaseh dah sedia nak kawen hehe

nabilah_2908 said...

dah sedia..Insya'Allah...

cuba belum ketemu pasangannya... :)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
BLOG REVIEW : LIFE JOURNEY - DILLA ADY

Yuhaini Ayu said...

kene share ngn sume ni...

Eun Mint0o said...

akan bersedia;)insyaAllah!!

Asma Ahmad said...

xsdia g. tp nk kwen. hehehe...

nelly said...

qaseh : amboi ..sedia betul !!

nelly said...

nabilah : ^^

nelly said...

yuhaini : yup2 ..
=)

nelly said...

eun : hehe ^^

nelly said...

asma : tak boleh3 ..hehhe

Nur Syera Ismail said...

51-49 .

51% tak ready .
49% ready .

kesimpulan : x ready la . . hahaha~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...