Thursday, April 14, 2011

Tolong tinggalkan dia !

Elvy Nellysha | 5:14:00 AM | 58Comments |
 السلام عليكم

Okay , apa yang kena tinggal ? Tinggalkan siapa ?
Pertama kali , Nelly nak korang baca dengan teliti . . .

Terima kasih yang bagi soalan dekat Nelly . .

Situasi 1 :

"Nelly , kita sayang sangat kat dia . . Kita tak kisah dia nak kongkong kita . Tapi , janganlah sampai nak telefon mak ayah kita pun dia nak marah  . . "

Maaf ya Nelly nak bagitau . Dia bukan suami okay ? ?
Bayangkan kalau dia suami ? Dapat bayangkan ? Dapat ? ? Baru nak kol mak ayah . . Mak ayah beb ! !

Situasi 2 :

"Kita tanya dia kenapa tak balas mesej kita . Dia jawab , dia busy . Kita kol pun , tak lama . Dia akan bagi macam-macam alasan sampai dah basi alasan tu . . "

Kalau macam ni , tak payah kol . Lelaki akan kata :

"Perempuan ni kenakan banyak kali pun dia tak kisah . . . Sebab macam mana pun , dia patah balik kat aku ."

So ? Buat keputusan sekarang !





Kesimpulan kat sini , TINGGALKAN DIA kalau rasa dia sudah bosan dengan korang sebelum DIA TINGGALKAN KORANG dalam keadaan yang agak parah ~

58 comments:

kambeng.karbonat said...

kita bako jer. ;D

Mas Ahmad Safwan said...

.heee , nelly , sabar2 ( :

Mas Ahmad Safwan RANKING MALAYSIA No.1

nelly said...

kambeng : haha .jom2 !

nelly said...

mas : tngah sabar !

RiaNbow said...

hurmm macam nk terkene da..

nelly said...

sadis !

il ya na said...

gawat2, kol mak ayah pun ta bley. haiisss klu dia bley plak. xrasional lgsg. ape lagi, tinggal kan. btol ckp nelly tu. leave b4 u leaved

♥sophie♥ said...

likeeeee 1000 x
tak gune ade boy camto

:: Nonoy :: said...

betol2. tinggalkan sblm ditinggalkan~ :)

nelly said...

yes !

nelly said...

sophie : setuju ^^

Biey said...

sabar jelah yeh..


Jom terjah Entri baru !!
Siapa yang bersalah ??

nelly said...

nonoy : yup .buat keputusan ^^

farah wahedda said...

adew plak mcm tu

Novelgurl said...

hoho..crik psl btl =.=

nelly said...

Biey : ^^

nelly said...

farah : adew ^^

nelly said...

novelgurl : yup!

Nadia Mashuri said...

sadis tu sampai nk tipon mak ayah pun kena marah..

Waniszsyazwani said...

lek luuuu . huhu

eyjalukman said...

aishh ,
tak suke nye laki cmtu .

nelly said...

nadia : ^^

nelly said...

wanis : haha

nelly said...

eyjalukman : me too ~

izzaty hamzah said...

mang x ptot...

nelly said...

tau tak pe .
=='

Mint said...

ke teepiiii ke teeppiii
Kak nelly ! lama tak singgah sini ;) <3
gyeahh. leave him/her bfore they did it. :P Ok kak. TC !

nelly said...

eceh ..mana mnghilang ~

Cheritera Chenta said...

yup.setuju!

Cik Ezy said...

a'aa tinggalkn je..
wat pe tunggu lagik..
hehekk

IzREen :') said...

dah lama izreen x dtg cni.. memang patut tinggalkan je org cmtu.. ape un family first.. klu dye nak kite.. for sure dye kne accept family kkite jugak.. :)

nelly said...

cheritera chinta : ^^

nelly said...

cik ezy : haha ..^^

nelly said...

izreen : itu semestinya ^^

cik.saffa.here.with.love. said...

memang siyesly dia kena pk tntg diri dia jugak...!

ika said...

macam terkena batang hidung ika jew..
huu~~
u noe rite bout my love story..
eceh...

ika said...

macam terkena batang hidung ika jew..
huu~~
u noe rite bout my love story..
eceh...

Fatma Diyana MB. said...

family come first. tak payah perluakan orang macam tu. hehe.

diana said...

betul la..
rasa sangsi je jangan tunggu2 lagi..
kita kena bertindak dulu sebelum hati kita sendiri terluka..

deDetz said...

nelly boleh la jadi doktor cinta pasni yea =)

bagus2 =)

nelly said...

cik : yup2 ...memang kena pk ~

nelly said...

ika : haha .amboi ~

nelly said...

fatma : memang tak perlu !

nelly said...

diana : that y selalu bertindak awal2 ..

nelly said...

dedetz : belum2 ..

Tun Aqilah said...

yess mmg betul tu
tinggalkan je dy

Wuucin Kimora said...

wah2..... ;D

nelly said...

Tun Aqilah : setuju ^^

nelly said...

wuucin : ^^

Miss Tira said...

Terbaiklah Cik Nelly. Dah jadi pakar motivasi cinta ni. Ehem ehem lepas ni Tira pun nak tanya soalan laa berkenaan cinta kat Cik Nelly. Wink wink :p

lady dayana. said...

lelaki mcm tu tak leh pakai !

Miss Dill said...

susah btol kalo ade laki bangang mcm tu. ops.

Miss Dill^^

nelly said...

Miss Tira : Amboi Tira ..haha

nelly said...

lady dayana : jangan marah-marah ^^

nelly said...

Miss Dill : haha
:D

MiaDiera said...

setuju,tinggal je lelaki macam tu!

nelly said...

pandai ^^

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

betul tu...
banyak lagi orang yang boleh dibuat teman dari yang macam nie...
jangan buat diri jadi merana disebabkan orang macam tu...
(pandai2 je OE nie tau)
(n_n)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...