Wednesday, April 13, 2011

Menjadi seorang penulis

kindergartenlibrary | 12:57:00 AM | 49Comments |
 السلام عليكم


Mari Nelly bagitau macam mana . . Semua mahu yang terbaik dalam penulisan kan ? ?


  • Penulis akan gagal kalau menulis kerana duit semata-mata .  . 
(Jadi , apa perlu korang buat ? Jadikan menulis / menaip itu 1 hobi baru . Satu kesukaan dalam hidup korang . Bukan kerana duit semata-mata . . )
  • Perspektif penulis melihat wang sebagai alat bukan sebagai matlamat . . . 
(Macam mana ? ? ? Wang bukan tujuan utama dalam bidang penulisan tetapi satu matlamat .
*Kalau dalam bidang pekerjaan . . *)
  • Penulisan yang dihasilkan memberi idea . . 
(Untuk menyelesaikan masalah hidup , memberi kekuatan jiwa dan harapan dalam berhadapan dengan situasi atau memberi bayangan mereka mempunyai peluang meningkatkan cara hidup . .)

So ? Dapat ilmu ? hehehe  . . . 

49 comments:

Fyqa said...

betul tuh :)

kindergartenlibrary said...

^^

Ezzah Memo said...

betol betol. sokong. :)

deDetz said...

salam sejahtera nelly,

susah juga bila orang menulis sebab nak duit semata-mata,

sebab tu lah entri pun biasa-biasa.
takda keikhlasan kot =)

Liyana Zahim said...

tq folow kite.. =))

khuzirahsufiah said...

hye nelly , my name khuzirah nelly bole panggil khuzi jerr ... khuzi suke gile blog nelly coz mmg banyak info ~ khuzi baru jer berjinak jinak ngn dunia blogging nieh ... so thnx for the tips :)

kindergartenlibrary said...

memo : ^^

kindergartenlibrary said...

dedetz : yup2 !!

kindergartenlibrary said...

khuzi : thanks khuzi !! ^^

Unknown said...

kadang2 terpikir, ada ke yang sudi baca hasil tulisan kita dengan ikhlas?

sue. said...

alahai..comel lah nelly ni...thanks sudi bg2 ilmu utk kwn2 disini....

enonimes said...

"Perspektif penulis melihat wang sebagai alat bukan sebagai matlamat" what about ad sense?? XP

ZIPPO MILLER said...

ramainye syg kt nelly

puanbee said...

waa nelly nih betui2 berbakat bg motivasi..

Anonymous said...

dapatttttttttt
boleh dijadikan panduan ni :D

The Lonely Whale said...

takde syarat2 lain..
sb tk nak susahkn blogger lain..
lgpn dayana bz.. tu pasl wat simple jak~

why?
ada suggestion lain?

kindergartenlibrary said...

Finaz : ada .nelly ^^

kindergartenlibrary said...

sue : welcome !

kindergartenlibrary said...

aezudin : aiseh . ta pasti ~

kindergartenlibrary said...

zippo : hahaha

kindergartenlibrary said...

Puan Bee : melalui buku . . . .

kindergartenlibrary said...

Tun aqilah : ^^

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

dulu mase2 kecik top pernah join seminar anjuran dewan bahasa dan pustaka... cewahhhhhhhh... hehehe

The Lonely Whale said...

join jak :)

kindergartenlibrary said...

hehe ..rajin ! !

mykhalis said...

khalis pernah menulis dan ada sebuah nvel.. lepas tue..ide takde dah..nampak sangat pembohong nye haa,,hehe

Unknown said...

Kalau rezekinya melalui penulisan, dia berhak perolehi.
Tapi niat lah untuk sebarkan ilmu kerana Allah.

Diana Rashid said...

menulis sebab dah ada pembaca setia dan tak mau pembaca lari sebab tu terpaksa jugak menulis..
ada ramai blogger macam tu.
selalunye blogger yang tengah mendaki la punye sikap gini..

Dian Dahlia said...

gilap bakat mnulis anda!

kindergartenlibrary said...

Mykhalis : haha .tipu er .

kindergartenlibrary said...

man : thanks !

kindergartenlibrary said...

diana : betul2 ^^

kindergartenlibrary said...

dian : thanks !

Anonymous said...

Menulis juga perlu meminta pandangan dari pihak lain. Jangan marah kalau ada orang beri pendapat. Kalau dia tegur dengan elok sambut pandangan dia dengan elok. Ini ada blogger yang tak suka kalau kita beri pandangan. Haaaish~

sabenazakey said...

sabena suka menulis dan conteng2 ,.hu3

farah wahedda said...

yeah i agree what 2 say hehehe

RHI said...

semoga Nelly menjadi penulis yg hebat nanti ok....good luck

♥sophie♥ said...

kalo yg menulis tu ikhlas dan ade niat baik nk disampai kan mesty org dapat bace :)

Nadia Mashuri said...

ok, boleh lah di praktik kan lepas ni..
=)

~Nabilah~ said...

klau nk mnlis 2,niat mstilah btol n ikhlas...hehehe

MiaDiera said...

kalau tulis sebab duit memang susah nak jadi kan:)

kindergartenlibrary said...

Miss Tira : lain orang , lain cara o0o .

kindergartenlibrary said...

sabenazakey : uik ? kita sama la .hehe

kindergartenlibrary said...

farah waheeda : thanks ! ^^

kindergartenlibrary said...

yatie awang : thanks ! amin .

kindergartenlibrary said...

sophie : mesti2 ..^^

kindergartenlibrary said...

nadia : cuba tau ^^

kindergartenlibrary said...

miadiera : susah oo ~

kay_are said...

betul tu nelly.. tapi.. rase nye kite yang blogger ni tak menulis.. menaip je.. bukan kah?? =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...