Wednesday, February 9, 2011

Korang kategori RAJIN MENULIS atau TERUS MENULIS ?

Elvy Nellysha | 6:04:00 PM | 51Comments |
السلام عليكم

Actually , semua ini ada perbezaan . Serius ! Sangat-sangat berbeza  . .
Rajin menulis : Daya usaha untuk korang menyiapkan sesuatu penulisan .
Contoh ? Korang ada buat novel . Dengan bertungkus-lumus , korang menyiapkannya . Bila dah siap , korang dah tak menulis lagi .
Keburukan : Bakat penulisan korang akan BERKARAT !

Terus menulis : Korang terus menulis . Bagi karya korang yang tidak berkualiti , korang tidak buang .
Tapi , korang simpan sebagai koleksi penulisan korang . .
Kebaikan : Aspek dan kualiti penulisan korang dapat DIKEKALkan . . .

Kesimpulan : Korang nak jadi kategori mana ? ?
Tambah ilmu disini ya !


Nelly ambil ilmu dari buku bertajuk MENJADI PENULIS JUTAWAN 




51 comments:

miss_neeya said...

tak pandai menulis cmne..??hehehee

anamizu said...

cik ana TERUS MENULIS!! hihi

z.u.n.a.i.d.a said...

me..akak dua2 pon bukan..akakakaka

nelly ditag lagi http://aderkukisah.blogspot.com/2011/02/1st-ga-pearl-by-moon.html

bun_nee said...

saya bukan penulis yag baik.. hehe

topimagine said...

thats' right.. "terus menulis" tu lah penulis yang tulen.. :)

EB said...

Terus Menulis..
Selagi mampu..

wahida said...

rasanya terus menulis kot...baik atau buruk sesuatu penulisan yg akak buat tu, x sesekali akak buang...sentimental value tu...

O'gosh said...

akak jenis yang nak terus menaip...hehe

mizzkechique said...

dulu saya kategori 1st, suke buat sajak, cerpen smpi cekgu pun nmpk bakat ni dan asah bakat, anta g pertandingan menulis..galakkn buat cerpen, pastu bila cekgu tu pndah skolah, jd hampeh..
but now, kategori 2 sbb terus menulis walaupun cume satu ayat..yeah!!

cik pulau said...

nak kategori terus menulis...
nak hasilkan novel jugak,..
cita-cita tu akan terus tersemat smpai bila2.. hehe

MAPPIAU said...

saye yakin betul saye pilih terus menulis

saye kunci jawapan saye!!!

akekeke :P

dyana nana said...

bagi dyana., dyana amk terus menulis... hee~~

Wafiy Suzly said...

kalau jenis malas menulis camne pulak?:P

eja said...

anda d tag...;')

YanaMIB said...

klu ikut elaboration tu sy nih kategori terus menulis..suka bc kritik dan komen org psl penulisan..dr situ kita blaja =)

CahayaCintaIlahi said...

mungkin kita dalam kategori rajin menulis kot huhu :)

eddy syrol said...

tak tahu la mana satu cik nelly... kompius sebentar ni..hehhehe

eja said...

no 6. yang bju kurung contest...ap lg ..cr gmbr cpt!!!!1

fiqkbe said...

kalau tulis blog, masuk dlm kategori mna pulak? =P


jom join fiq nyer 1st contest:

http://meandkbe-mylifestarthere.blogspot.com/2011/02/contest-splashy-moment-by-fiqkbe.html

Suhami Ahmad said...

atok kategori pop rock...eh! kategori terus menulis =)

Yuni Aisyah said...

kadang rajin kadang malas....ikut mood gk la...:)

zulaikha rafiiq said...

ika kategori nk jdi pnulis ad tak??
hehehe

JaMaL Arif Rosman said...

nak jadi penulis tegar boleh tak?? haha tapi biasenya terus menulis la.. x la rajin nak tulis hahaha

Taufiq Tiramisu said...

Hehe..
nelly memang ada minat nak jadi penulis novel ea?
semoga baerjaya! :D

Jom pasang efek Link Berpelangi kat Blog!

BillyNain said...

saya kategori kedua :))

Encik MamaT said...

encik mamat tak tahu la... kira ciri2 tu macam berkala la.. hehe.. rajin menulis dan terus menulis lagi dan lagi... dari situ kita baru boleh tgk apa yang kita capai.. dari mula hingga sekarang...

airaniez wirdani said...

haha..ayat yg ringkas,tp terasa tempias..dulu rajin tulis novel..tp sbb *writer's block*,dah tak tulis...cute blog here anyway..^_^

JUNKO-EL-HIDA said...

Junko mane satu yer?..hihihi..Betul tue..dan nak tambah satu lagi..Penulisan dan teknik penulisan melambangkan hati dan cara si penulis..hihi

eija hassan said...

terus menuis kan bestt.hikhik (;

nelly said...

Dyana nana : asalkan terus menulis .
=)

nelly said...

Wafiy : kalau cm tu ..
kena rajin2 kan ..
=)

nelly said...

eja : tengsss

nelly said...

Yana : nelly tambah ilmu disitu ..
=)

nelly said...

CahayacintaILLAHI : rajin menulis ? hehe ..kena terus menulis !

nelly said...

Eddy syrol : haha ..blurr !
=)

nelly said...

Fiqbe : hehe ..banyak kategori ..
=)

nelly said...

atok : chayok2 !!

nelly said...

Yuni aisyah : wah ..ada mood ..
=)

nelly said...

ika : kuar dari topik .haha

nelly said...

jamal arif rosman : berbelit suda .hehehe

nelly said...

Taufiq tiramisu : yup .hehe ..thanks .

nelly said...

Billynain : teruskan ya ..
=)

nelly said...

Encik mamat : yup ..Nelly setuju !!
=)

nelly said...

Airaniez dirwani : hehe .terasa ke ? maaf lah ..hehe
thanks .

~wani~ said...

terus menulis dan menulis..weee :)

nelly said...

junko el-hida : tambahan yang bagus ..
=)

nelly said...

eija hassan : yup ..memang best !!

nelly said...

wani : teruskn ,,,

nabila izyani said...

nak tulis.. pen hilang.. haha

syafiqstatichot said...

susahnye soalan nih..emmmm
emmmm
emmmm
emmmm


terus menulis..yaaaa!!!

^^

A.I.N.A said...

mari menaip...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...