Thursday, February 24, 2011

Nak topup Rm 50 Percuma ?

Elvy Nellysha | 9:31:00 AM | 21Comments |
السلام عليكم


Ok , Nelly dah janji nak join . Mana boleh mungkir janji kan ? Hehe . .
Cik Pelangi Comel yang buat contest ini . Kira juri bersama . .

Ok , mesti korang pernah dengar tajuk Cinta Tak Bersebab kan ? Yang sedih itu . . Serius Nelly nangis masa baca .
  
Macam atas itu . Buruk kan ? Gediknya Nelly . . 

Nelly nak buat 1 cerita . .
Ada seorang gadis yang mengenali seorang lelaki dari alam maya . .
Sangat membenci lelaki itu pada mulanya . . Hanya kerana lelaki itu seorang mat rempit dan selalu minta COUPLE . . Gadis tersebut tidak pernah berjumpa lelaki tersebut , tetapi dalam diam-diam dia sayang lelaki tersebut . Egonya perempuan itu . .
Setelah lama perkenalan mereka , masing-masing mahu jadi yang terbaik . Masing-masing sudah memahami perasaan antara satu sama lain . Sampailah satu ketik , lelaki tersebut beri 1 mesej yang mengingatkan diri dia sampai bila-bila . .
Mesej yang berbunyi :

'Setiap yang hidup akan mati . . Yang hidup terusknlah hidup . . Saya minta maaf kalau saya banyak sakitkan hati awak . . Saya selalu buat awak marah-marah .. Teruknya saya kan awak ? Saya sayang awak sangat-sangat . .  Tak nak jauh dari awak . Maafkan saya kalau saya ada salah dekat awak . . Kalau awak rasa banyak salah , saya dah lama maafkan awak . Saya nak pesan dekat awak supaya awak jadilah diri sendiri , solat jangan tinggal , amalkan segala kebaikan selagi boleh , hargailah lelaki kerana dia akan menjadi pemimpin keluarga 1 hari nanti . Saya nak sangat jumpa awak . . Tapi mungkin belum masanya lagi . . Kan awak ? Saya tahu saya bukanlah baik sangat untuk awak tapi saya sayang awak . Terpulang pada awak untuk percaya atau tidak . .'


Tanpa mengendahkannya , perempuan tersebut membalasnya :
'Tolonglah jangan berlagak sempurna . Pleaselah . Menyampahlah bila baca . .'

Tiada balasan mesej dari lelaki tersebut . Mungkin marah ? Mungkin kecewa ?
3 hari kemudian , gadis tersebut mendapat panggilan daripada ayah lelaki tersebut mengatakan bahawa lelaki tersebut terlantar koma . Tetapi , dengan selambanya gadis tersebut menganggap ia hanya satu gurauan .
Hari berganti hari . Masa berlalu . 3 hari kemudian gadis tersebut mendapat panggilan yang sama .
Dia menerima berita yang teramat memeranjatkan . Lelaki yang dikenali sudah tiada di muka bumi ini . . Menyesal ? Ya , sangat-sangat menyesal . . 

Tapi , apa menyesal boleh kembalikan lelaki itu ?
Gadis tersebut hanya mampu mengubah dirinya seperti mesej terakhir lelaki tersebut . . 

Pendapat Nelly :

Tolong hargai orang yang selalu menghargai kita . . 
Jangan menyesal kemudian hari seperti gadis tersebut . . 

Nelly tag :


Jomlah yang lain join . Bukan senang . .  Mencabar sikit . Ada berani ?



21 comments:

mr.syazwan said...

InsyALLAH wan x seperti lelaki itu


wan selalu menghargai

cewaahh

haha

gud luck ye...

Gimi said...

Sedih..

Gud luck nelly!

sab said...

sedih la nelly. :(

kalau sab nk join jugak boleh x?

rizwan's sweetheart said...

sob... sob... sob... sedihnyer nelly citer... insaf jap. kita mmg salu tak menghargai org yg ada dpn mt... da ilg baru nk terasa rugi

Biey said...

cite sedih dowh..
hargai satu perhubungan selagi terasa ianya bererti..

Cik Bidadari said...

hurrmmm... cinta yg tk kesmpaian

Cik Ezy said...

sedihnye,,
sobs..
betol3.. hargai mereka..

zaty luvlianncezzz said...

owh..sya ditag..ok..jap nk kaji dulu..mcm pelik je contest nie..tp adiah bessshh

nelly said...

Mr. Syazwan : ecewah . .

nelly said...

Gimi : yup . . thanks

nelly said...

Sab : semestinya boleh !
=)

nelly said...

Rizwan's sweetheart : macam gadis tersebut ..

nelly said...

Biey : jadikan ia pengajaran .

nelly said...

Cik Bidadari : yup .. sedih2 . .

nelly said...

Cik ezy : yup . kena lakukan ia ~

nelly said...

Zaty : sama-sama . hehe

P0polita said...

kalau kite hargai org, tp org tak hargai kite mcm mane ye? huhu.. just asking..

Miss Tira said...

Tira sertai contest ini: http://ceritatira.blogspot.com/2011/02/contest-apa-erti-cinta-sejati.html

Ini entrinya: http://ceritatira.blogspot.com/2011/02/apa-erti-cinta-sejati.html

Harap berpuas hati :)

cik pelangi said...

wokey , dah terima .
kalo lom follow blog ni ,
sila follow dlu ye . .
kalo tak , tak cukup syarat .
thanx =)
http://syaheednorazam.blogspot.com/

nelly said...

Popolita : itu hati orang kan ...

nelly said...

Cik pelangi ..
=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...