Monday, February 21, 2011

Merendah diri melampau

Elvy Nellysha | 6:00:00 PM | 52Comments |
السلام عليكم


Nelly paling tak suka bila orang cakap dengan Nelly macam ini . .
"Ye la , siapalah kita dimata awak kan ?"
Siapa kau ? ? Manusialah pada mata Nelly !

Dialog lain : "Saya tak cantik macam dia"
Nak bagitahu , cantik itu SUBJEKTIF !

Ada kata : "Saya tak sempurna macam awak"
Apa ini ? Semua orang tak sempurna . Termasuk Nelly . .

Yang lain : "Salahkah saya jatuh cinta ?"
Ayat ini kalau tanya rasa macam nak tampar saja . .
Perasaan itu dah memang Allah bagi . .

Dan yang lain : "Saya rela mati hanya kerana tak ada perempuan/lelaki nak saya ."
Hei , jangan jadi bodohlah . . Buang masa tahu . .
Tak boleh bla betul  . .

Ada kata :"Kenapa mesti saya dia curang ? Kenapa bukan dengan orang lain ?"
Agak-agak korang nak ceramah panjang tak dekat orang macam ini ?
Dah tentulah Allah bagi orang yang salah . . Baru korang tahu hargai orang seterusnya . .

Banyak lagi dialog yang kalau dengar rasa nak pijak-pijak orang itu pun ada . . .

52 comments:

cikmOt said...

saya sedih...saya tak cantik...
lalala....

Memo_Hazel said...

ehe. betol tuh cik nelly. rendah diri yang terlampau tuh. hehe.

faraa halim said...

paling x suke dnga bile org ckp 'slah saya nk jatuh cinta tu'
iee xsuke3, hehe

Nur Liyana said...

entah..sma la ngan yana...
kadngkala tue rasa menyampah je dgr diorg ckp....rasa cam nk tumbuk je ..hahahahhaha ganas kan?hahahhaha

aNniE said...

hahaha..betul3x..kadang2 rasa cam nak "brainwash" je orang yg adew perangai rendah diri tahap melampau nih..

apik pehe said...

haha...lain manusia,lain ragam semulajadi..setiap pale manusia tu macam2 diorang pikir..hehe..

MAPPIAU said...

hamboiii garangnye ko dik takuittt la akak nak berkata2 (eh ni ko rase nak pijak2 akak tak nih hihihi :P)

athirahzaki said...

setuju dengan nelly!
tak-boley-bla betol org yg cakap camni.
dah tkdir terima jelah, haishh.

rj Etika said...

hahahaha...itu bukan ayat merendah diri. tapi tu ayat macam nak orang bagi perhatian dekat die je. Pijak je orang macam tu. XD

miss cleopatra said...

ishk!!cikcleo turut panas hati nie!
satu lagi..

A : (tgah bace buku)
B : buat ape tu???

*ghase nak pijak je..xnmpak ke org tgh bace buku* hahaha..

Biey said...

saja ja mengada-ngada dorang ckap cenggitu tue..

aZIEra itu aKu.... said...

sifat merendah diri yg telampau ni pn mmg sgt2 x elok...mcm x terima apa yg Allah bg le pulak...Allah 2 maha adil terima je seadanya

kay_are said...

entri nelly sekarang ni pasal chenta je ye.. memang dah jatuh cinta r ni.. =P

Rozuan Ismail said...

dont be too humble..nanti orang pijak kepala kita..

shah-kayrul said...

semua manusia tak perfect....selagi hidup, macam2 persolaan yang timbul....cantik la blog nelly sekarang, kemas...tak mcm blog akak, berserabut...hehhhee

rizwan's sweetheart said...

serius!! fda pon tak suka orang yang camni... wat fda ni nak jahat ati & jahat fikiran pk yang dorang tu sebenarnya merendah diri bukan sebab zuhud... tp sebab nak riak & nak orang puji cakap bagus dia sedar diri... piiraahhhh... boikot orang camni!!! hah... panjangnyer komen! sori...

Ashikin said...

"saya sedar saya gemuk"

haha,,ayat pernah shikin ucapkn dulu,,sekarang syukur,,itulah anugerah allah berikan,, :P
bersyukur dengan apa yang ada :)

ika said...

fuyoo~~
ngee~~
ika merendah diri..

Cik TeN10 said...

sabar nelly sabar.. tarik nafasss....hembussss.. tarik nafassss..hembusss perlahan2.. hahaha jgn marah nelly.. gurau je..

tp tu la kn.. ntah ape2.. rsa cm nk sepak2 je.. mmg perlu merendah diri.. tp berpada2 la.. jgn smpai org nek menyampah.. huhu

nelly said...

Cik mot : cantik itu subjektif

nelly said...

Memo_Hazel : tau tak pe

nelly said...

Faraa halim : Nelly lagi tak suka .

aNnE said...

nak mati sebab takde orang nak??hahaha kurang akal tu..

nelly said...

Nur Liyana : Amboi .ganas . .

nelly said...

Annie : basuh je otak dia .

nelly said...

Apik : manusia ~

nelly said...

Mappiau : mana ada garang kak ..:D

nelly said...

Athirahzaki : memang tak boleh bla ~

nelly said...

Rj : ya ! Betul2 . .

nelly said...

Miss cleopatra : selalu kena .rasa nak maki pun ada .haha

nelly said...

Biey : memang mengada2 .

nelly said...

aziera itu aku : itulah .tak bersyukur .

nelly said...

kay_are : haha .. mana ada . .

nelly said...

Rozuan : yeah ! betul tu .

nelly said...

Shah-kayrul : betul2 . .
mana ada .blog ni berserabut ..anyway , tq

nelly said...

Rizwan's sweetheart : haha . .
ayat panjang .ceramah tu . hehe

nelly said...

Ashikin : =)

nelly said...

ika : jangan rendah diri sangat .

nelly said...

Cik ten10 : itulah .
nak marah pun ada .

nelly said...

anne : yup .
memang kurang akal ..:D

sTaRLighT said...

huhuhu
betul tu nelly
rndah diri yg terlampau2
smua org mne de yg perfect
:)

Ogy said...

tak ske jugak...
cubalah bersyukur
cubalah hargai apa yg kita miliki
cubalah bersikap positif
cubalah bina keyakinan diri...
cubalah hidup dgn lebih bersemangat...

zaty luvlianncezzz said...

aiii nelly syg...i tag u dear:)

Pekerjaan Untuk Para Intelektual Nganggur said...

Ini komentar sekaligus kunjungan balik.. blog yg hebaatt..maju teruuss nelly..

ila said...

"salah ke sye jth cinta"?

hahah mmg bole bagi tampa laju2 kan

afqhzwwi said...

memang kadang2 rasa menyampah kan. tapi, mungkin they need support. kalau dah support pun menyial nyial lagi, campak je dalam longkang. hee

nelly said...

Starlight : itulah masalahnya ,.

nelly said...

ogy : yeah ! kata kunci .bersyukur .

nelly said...

zaty : maceh .

nelly said...

Pekerjaan : terima kasih .

nelly said...

ila : tu yang nak tampar laju2 .

nelly said...

afqhzzwi : tu yang nak campak kat lombong je .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...